• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VPN IPV6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjen65

Nieuw lid
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik woon in Frankrijk en heb daar van mijn glasvezel-serviceprovider een modem en router gekregen.
IPV4 CGNAT en IPV6.
Nu kan deze router geen VPN maken maar dat heb ik wel nodig om onder andere mijn camera's te kunnen zien als ik in Nederland ben.
Achter deze router heb ik mijn Netgear R7000 Router geplaatst die wel VPN kan.
Het lukt me alleen niet om een VPN te bewerkstelligen omdat het config bestand wat de R7000 maakt toch een IPV4 adres opneemt.
Ik denk dat het IPV6 traject op de R7000 niet helemaal lekker loopt want als ik daarop met wifi ben ingelogd en ik vraag myip op dan geeft hij bij IPV6 aan "not detected".
Als ik ben ingelogd op de router van de isp krijg ik wel een IPV6 en IPV4 adres te zien.
O ja...in de isp-router heb ik wel een statisch ipv6 adres voor mijn R7000 en een gat in de firewall gemaakt voor de R7000.
De VPN die ik via OPENVPN probeer op te zetten werkt niet op mijn eigen netwerk en ook niet van buitenaf. Ik probeer dat dan op te zetten via een hotspot op mijn mobieltje.
Ik heb ook een GLi-Net routertje en die kan ook wel een VPN config maken maar ook dat krijg ik niet werkend.
Ik ben verre van een expert als het gaat om netwerken.
Is er iemand die me kan helpen de juiste instellingen te doen ?
 

Bijlagen

  • ipv6.png
    ipv6.png
    60,9 KB · Weergaven: 2
  • vpn.png
    vpn.png
    125,6 KB · Weergaven: 2
Dus je verbinding is internet - > modem - > router provider - > netgear router > eigen netwerk?

Tsja, dat is vragen om problemen. Kan je die router van de provider er niet tussen uit halen?

Een paar vragen om dingen uit te kunnen zoeken.
Welke provider?
Welk modem en router van de provider?
 
Het modem is eigenlijk alleen de conversie van optisch naar UTP, de modem is er eentje waarbij ook telefoon in zit. Ik kan mijn R7000 wel programmeren als een vervanger daarvan maar dan heb ik geen vaste telefoonlijn meer.
De provider is SFR (een franse). Router is NB6VAC-FXC-r2
 
Volgens mij zijn er grofweg 2 opties.

Complex: Nat achter NAT.
Of, en dat is de optie die mijn voorkeur zou hebben de modem van de provider in Bridge modus zetten en daar je eigen router achter. Dus 1 modem en 1 router.
 
Was het maar zo'n feest, de router van de isp kan niet in bridge mode.
Het modem is niet toegankelijk voor mij, alleen voor de isp.
Ik heb wel een VPN werkend gehad naar mijn QNAP nas. Maar ik heb een wat oudere nas en de verbinding is dan heel gammel en moet ik na iedere stroomonderbreking via SSH weer op gang helpen omdat ook mijn nas de neiging heeft om na een stroomonderbreking weer ipv4 te gaan praten. Nu heb ik de ballen verstand van SSH maar ik heb een soort mini handleiding om dat te doen. Ik wil alleen een stabiele versie en dacht dat dat met mijn R7000 zou moeten lukken.
Nu las ik iets over Fresh Tomato firmware en dat het daarmee zou kunnen.
 
Dan wordt het denk ik een NAT achter NAT structuur. Dat is wel een technisch aangelegenheid.
 
Dat heb ik eigenlijk altijd zo draaiend gehad op IPV4.
Het rare is dat alle apparaten die via WIFI zijn ingelogd op mijn R7000 allemaal netjes een IPV6 adres krijgen en zichtbaar zijn in de ISP router. Behalve de R7000 zelf. Als ik een andere router (ik heb nog een GL Inet AR300M liggen) aan de ISP router hang, krijgt die ook netjes een IPV6 adres.
Ergens zegt de R7000 dus niet tegen de ISP router "joehoe, ik wil graag een IPV6 adres !"
Ik kom er niet verder mee hoe ik de IPV6 settings daarvoor moet instellen, ik snap het pulldown menu niet.
 
Dat zou in principe kunnen maar de huidige ISP router heeft ook telefoon (VOIP) poorten. Die zou ik dan kwijtraken.
Dat wil ik natuurlijk niet.
 
Dan schaf je toch een router aan met VOIP poorten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan