• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vpn probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeeh

Junior lid
Lid geworden
1 feb 2017
Berichten
53
Waarderingsscore
0
Hallo computervrienden. Sinds kort heb ik een VPN verbinding van NordVPN met toch nog een klein probleempje. Bij een ingeschakelde VPN kan ik geen email versturen maar wel ontvangen. Ben nu al een week bezig met de helpdesk van NordVPN maar kom er niet uit. Het probleem zit in de poort toewijzing zeggen zij maar tot op heden lukt het niet. Ik gebruik W10 met Outlook. Wellicht met jullie hulp lukt het wel. Gr. Jan
 
Hallo Jan, in de eerste plaats dient de server waarover jij internet een Nederlandse server te zijn, wil je e-mailen.

Kijk in Outlook verder jouw e-mailaccount instellingen na: de smtp instellingspoort dient of 587 of 465 te zijn.

Wie is jouw provider overigens?
 
Ziggo is mijn provider. De poortinstellingen door jou genoemd heb ik ook al getest. poort 25 mag niet i.v.m spammers maar poort 26 mag weer wel.In totaal zijn er rond de 30 verschillende instellingen maar bij mij werkt het alleen met poort 587
 
Is Outlook bij jou geconfigureerd als POP3 of als IMAP?
 
Hallo computervrienden. Sinds kort heb ik een VPN verbinding van NordVPN met toch nog een klein probleempje. Bij een ingeschakelde VPN kan ik geen email versturen maar wel ontvangen. Ben nu al een week bezig met de helpdesk van NordVPN maar kom er niet uit. Het probleem zit in de poort toewijzing zeggen zij maar tot op heden lukt het niet. Ik gebruik W10 met Outlook. Wellicht met jullie hulp lukt het wel. Gr. Jan

Is dit een betaalde versie?
Anders zou je Windscribe eens uit kunnen testen, want daar had ik geen last van email problemen.
 
Met webmail heeft NordVPN geen probleem.
Outlook niet verwarren met Outlook.com.
 
Het is een Imap configuratie. POP3 heb ik ook uitgetest.

Outlook is een onderdeel van Office personal.

Windscribe gebruik ik op mijn gsm en NordVPN is een betaalde versie.

Webmail ga ik nu proberen
 
Ik kan via Windscribe in elk geval een mailtje via mijn pop3 account naar het imap account van mijn ega sturen via bv. de Zweedse server.
 
maakt niet uit wat ik doe m.b.t de instellingen, ik blijf dezelfde melding krijgen......(( geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server ))
 
En welke server noemt hij dan. Die van de vpn of van je provider?
Als het die van de vpn is zal het een probleem zijn, lijkt mij.
 
het is altijd mijn eigen provider.en het maakt niet uit wat de instellingen zijn. ook als ik weer terug ga naar de standaard instellingen. Alle tabbladen van de instellingen heb ik al geprobeerd
 
Sorry maar ik begrijp het niet helemaal. Waar gaat het hier nu om? Ja het verzenden van een E-mail dat snap ik. Maar is dat nu vanuit Outlook, het programma wat je vind in een Office pakket. Of gaat het hier nu om het verzenden van E-mail via outlook.com? Of de laatste mogelijkheid moet er E-mail worden verzonden vanuit een Ziggo account?
 
Ik verzend email vanuit een Ziggo account. Inmiddels lijkt het er op dat er toch wordt verzonden zij het moeizaam.
Op het moment van verzenden blijft het bericht staan in postvak uit. Onderaan het beeld zie je de voortgang van verzenden in het balkje. Ik heb 2 balkjes. Een balkje "postvak In synchroniseren" en daarnaast een balkje " fout bij verzenden en ontvangen"
Na ongeveer een halve minuut is het bericht toch verzonden
 
Je zou het eens kunnen aankijken.
Voor het zelfde geldt ligt het aan de email server en niet aan jou Vpn.
 
Merk je niet dat jou internetverbinding significant trager is als je de vpn aan hebt staan? Want dan zou het daar ook nog aan kunnen liggen dat het wat langer duurt.
 
Is dit een betaalde versie?
Anders zou je Windscribe eens uit kunnen testen, want daar had ik geen last van email problemen.

Een echte vpn is geen addon.
Veel vpn's hebben wel een add-on , maar dat noemen ze dan een ¨lite¨ versie.
Je zou het eens kunnen aankijken.
Voor het zelfde geldt ligt het aan de email server en niet aan jou Vpn.

Dat is niet voor hetzelfde geld hoor.
Was het wel de email-server, dan had hij er net zo veel last van met die windscribe.
Hij heeft net een VPN en een echte.
Een echte VPN komt niet als addon.
Nord is een van de betere.
Uit Panama met een dedicated verbinding en geen logs.
Want de diensten komen met een GAG-order.
Ze vertellen je hoe en wat en je mag er niets over naar buiten brengen over hoe en wat ze je dwingen te doen.

Ik ben ook wel benieuwd wat de sneleheden zijn met SpeedOf.Me, Internet speed test for all your devices met VPN en zonder.

Mij lijkt het zo, dat Nord zich er wel heel erg makkelijk van af maakt.
Je moet ook als totale onervaren gebruiker gebruik van moeten kunnen maken.

Hanmatig poorten toewijzen hoort daar niet bij.
Dat hoort het programma te doen.
Downloaden en installeren is het enige wat ze verlangen kunnen van een digibeet.

Ik zou Nord in ieder geval even laten weten dat er potentieel 50.000 man meekijken bij NCF.
En Nord in de title noemen, zodat google-bot het ook vind.

Problemen bij toewijzen van in gaande poorten bij NordVPN.
Nog steeds problemen bij NordVPN.
Vaak NordVPN en PROBLEMEN bij elkaar noemen.
Zodat Google die 2 woorden ook ziet.

Het ligt niet aan ons van Nord is te makkelijk.

Als ik me goed herinner hebben VPN's wel vaker problemen met mail.
Het hoe en wat moet ik zelf ook gaan googlen.
Het klinkt me bekend in de oren iig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De gemiddelde downloadsnelheid is 15 Mbps, gemeten via diverse sites. Ook heb ik van alles getest met Bitdefender om alles uit te sluiten dat ik niets vergeten zou zijn. Het blijft ongeveer 15 Mbps
 
En wat is je normale snelheid , zonder VPN?
Wat had je altijd , normaal gesproken, voor je de VPN nam?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan