• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

VR bril Oculus RIFT S op een laptop? Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Mijn zoon heeft hier een VR bril Oculus Rift S. We willen kijken als hij deze kan gebruiken op een laptop. Naar welke kijkt hij het best uit? We hebben hier een laptop die mss zou geschikt zijn maar deze heeft geen Display port uitgang maar daarvoor bestaat er waarschijnlijk een adapter voor? Zijn huidige laptop is een ASUS N751J als model. Zou het te doen zijn met deze laptop of welke laptop raden jullie daarvoor aan?
Oculus Rift and Oculus Rift S System Requirements
  • Processor: Intel i3-6100/AMD Ryzen 3 1200, FX4350 or greater.
  • Graphics Card: NVIDIA GTX 1050 Ti/AMD Radeon RX 470 or greater.
  • Alternative Graphics Card: NVIDIA GTX 960 4 GB/AMD Radeon R9 290 or greater.
  • Operating System: Windows 10.
  • Memory: 8 GB RAM
271704017_765528161507166_2949658799391671212_n.png

Graag jullie mening en suggesties hieromtrent waarvoor grote dank...
Mvg. Kurt
 
Er zijn wel adapters te koop om displayport naar hdmi om te zetten, maar ik zie op verschillende sites niet dat het ook andersom mogelijk is. Dus lijkt het erop dat dat afvalt of ik kijk niet goed :)

Er zijn laptops te koop die een displayport hebben, maar wil je een beetje goede specs kost het een hoop geld. https://www.coolblue.nl/laptops/filter/aansluitingen:displayport-aansluiting
 
Oei, zo'n kostelijke laptop ga het niet worden. Is gewoon de kleine die lever in de woning zou spelen met zijn VR. De goedkoopste manier zou mss zijn een oudere pc kopen en deze upgraden met een redelijke videokaart. Dat is denk ik de goedkoopste oplossing. Een betere oplossing going zijn met bovengenoemde laptop want die staat hier maar niets te doen...
 
Nee dat snap ik, want het zijn beste prijzen.
Hopelijk kun je dan nog voor een redelijke prijs een andere videokaart kopen, want door een gebrek aan chips, zijn die ook duurder geworden.
 
Oei, zo'n kostelijke laptop ga het niet worden. Is gewoon de kleine die lever in de woning zou spelen met zijn VR. De goedkoopste manier zou mss zijn een oudere pc kopen en deze upgraden met een redelijke videokaart. Dat is denk ik de goedkoopste oplossing. Een betere oplossing going zijn met bovengenoemde laptop want die st
Nee dat snap ik, want het zijn beste prijzen.
Hopelijk kun je dan nog voor een redelijke prijs een andere videokaart kopen, want door een gebrek aan chips, zijn die ook duurder
 
Misschien zou deze optie een uitkomst bieden? Een Mini Game Pc zoals deze bvb: Elementery
Vraag mij af als dit zwaar genoeg kan zijn, de configuratie is natuurlijk niet niks maar waar zit hier het addertje? Zo klein! Weet zo ene als tweedehands staan, vandaar….
 
Misschien zou deze optie een uitkomst bieden? Een Mini Game Pc zoals deze bvb: Elementery
Vraag mij af als dit zwaar genoeg kan zijn, de configuratie is natuurlijk niet niks maar waar zit hier het addertje? Zo klein! Weet zo ene als tweedehands staan, vandaar….
Die heeft op zich goede specs en geeft zelf in de tekst aan -> stabiele mini PC waar je programma’s zoals professioneel video bewerking, CAD, en andere software die veel rekenkracht vragen met gemak kunt gebruiken
 
Is het wel die je opgaf of is het deze?
Die heeft een mini display port.
Het is het ouder model, de N751J maar goed opgemerkt, deze heeft idd een mini DP, alsook deze van ons. Echter is hier het knelpunt zijn Vram. Heeft maar 2 GB. Oculus vraagt een minimum configuratie: geforce God 1050ti of een Nvidia Gtx 960 4 GB.

Net gekeken met DXDIAG en het zou de N751JX zijn. Op de laptop onderaan staat die X er niet bij: Asus N751JX
 
Laatst bewerkt:
Die heeft op zich goede specs en geeft zelf in de tekst aan -> stabiele mini PC waar je programma’s zoals professioneel video bewerking, CAD, en andere software die veel rekenkracht vragen met gemak kunt gebruiken
Amai hoe kan dit? Heb nu speciaal een computer voor videobewerking en dat is een heuse kast. Mijn volgende zou dan ook zo’n mini pc worden hoor. Veel compacter en toch te vergelijken met de zwaardere desktops van nu? Hmmm
 
Geen idee, want ik ben niet bekend met zulke kleine mini computers.
Wil natuurlijk niet zeggen dat de VR bril zonder problemen er mee kan werken.
Maar hij komt met Windows 11, dus dat is al een plus punt.
 
Zoonlief zal wel gelukkig worden met een notebook waar die VR wel op kan en als cadeau krijgt van pappa.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan