• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vraag ivm iPhone 13

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schrijfertje

Nieuw lid
Lid geworden
19 apr 2022
Berichten
29
Waarderingsscore
3
Al jaren heb ik een verouderde smartphone, en nou wil ik misschien wel een iPhone13 kopen. Ik heb er weinig verstand van, en ik kan allerlei vragen bedenken bij het gebruik van zo’n iPhone13.

Zoals: Hoe is ’t met nummerbehoud? Kan ik een iPhone13 kopen en nummerbehoud is dan niet moeilijk, of gaat dat niet eenvoudig?
 
Nummer behoud heeft niks met een nieuwe telefoon te maken. Maar als je van provider overstapt. Dat is in jou geval niet van toepassing.

Het kan alleen zijn dat je een nieuwe sim kaart moet aanvragen, vaak wel tegen wat kosten omdat hij misschien niet past. Dit kun je even nakijken met jou oude telefoon en wat er in de nieuwe telefoon gaat.

Uitleg over de verschillende simkaarten vind je hier.
 
Als jij Android gewend ben koop dan ook een nieuwe Android telefoon,
Voor Apple of iPhone geld het zelfde
Maar deze werken minder makkelijk samen met Windows
Apple daarentegen werkt goed samen met iphone omdat het van het zelfde merk is.
Wil je bijvoorbeeld bestanden overzetten van af een Android telefoon naar een Apple pc, dan gaat dat niet of heel moeilijk,
En van Apple naar een Windows pc ook.

Verder is Apple heel duur in vergelijking met Samsung (Android) telefoons
Ik doe nu al ruim 3jaar met een Oppo (Android telefoon) van maar €350,
Deze heeft 5cameras (groothoek macro tele en hoofdcamera de hoofd camera is 48mp): voor die tijd was dat nog best uniek iphone had toen nog 12mp camera's.

Trek als jij wilt zelf jouw conclusies hier maar uit
Iemand is hier vooringenomen :joy:
 
Haha klopt maar is wel de harde waarheid
Nee hoor dat is helemaal niet de harde waarheid. De waarheid is dat je i.t.t. Android niet alleen betaalt voor de hardware maar ook voor de software welke aantoonbaar echt beter functioneerd.
Daarbij werkt een iPhone prima met Windows.
 
Al jaren heb ik een verouderde smartphone
Welke telefoon heb jij nou? Mocht je het modelnummer niet weten dan kan je met jouw mobiel via deze pagina op "Jouw ip-adres, browser en besturingssysteem" klikken. Daarmee krijg je dan een overzicht met daarop het merk en model, in mijn geval Samsung SM-N986B (zie screenshot).
screenshot_ipcheck.jpg
 
Ik vraag mij af of Ts nog wel gaat reageren.
Want als je de laatste 10 topics ziet, dan heeft hij/zij maar één keer gereageerd op haar eigen topic/vraag.
 
Het kan ... zijn dat je een nieuwe sim kaart moet aanvragen, vaak wel tegen wat kosten omdat hij misschien niet past. Dit kun je even nakijken met jou oude telefoon en wat er in de nieuwe telefoon gaat.
In m'n AlcatelOnetouch had ik een kaartje voor prepaid Simyo.
Intussen had ik een beetje communicatie via forum van Simyo, en er werd me geïnformeerd dat als 't kaartje niet past in de iPhone 13, dat ik dat dan moet laten weten aan Simyo, en dat ik dan 't goede kaartje toegestuurd krijg.
 
Momenteel heb ik een Alcatel OneTouch.
Kennen jullie die?
Dat is een Android smartphone, een beetje gedateerd ook. Als jij Android gewend ben kan een IPhone even lastig zijn, al zal een moderne Android toestel ook weer net even anders werken dan jouw Alcatel.
Wat zijn voor jou de belangrijkste zaken bij een nieuwe smartphone? Een paar voorbeelden:
- ga je mobiel bankieren?
- wil je mooie foto's maken?
- gaat het puur om het bereikbaar zijn?
 
als 't kaartje niet past in de iPhone 13, dat ik dat dan moet laten weten aan Simyo, en dat ik dan 't goede kaartje toegestuurd krijg.
Hoezo wil jij een iPhone 13?
Zelf zou ik voor een Android One telefoon gaan.
Dat is een telefoon met 3 jaar updates en 2 of 3 upgrades, vanaf verschijning datum.
Zelf een Nokia die nog 2,5 jaar wordt ondersteund. Gekocht onder de 350 euro, met goede specificaties.
 
Hoezo wil jij een iPhone 13?
Zelf zou ik voor een Android One telefoon gaan.
Het is natuurlijk aan @Schrijfertje zelf welk toestel hij aan gaat schaffen. De IPhone staat natuurlijk wel bekend om zijn lange software ondersteuningen. Bij Android is dat per merk weer anders. Samsung geeft al tot 4 jaar aan Android updates en tot 5 jaar aan veiligheids patches (gerekend vanaf het moment dat het toestel uit komt).
 
Het is natuurlijk aan @Schrijfertje zelf welk toestel hij aan gaat schaffen. De IPhone staat natuurlijk wel bekend om zijn lange software ondersteuningen.
Natuurlijk is iedereen vrij om dat zelf te kiezen, maar ik vroeg mij alleen af waarom iemand met een Android ineens naar een Apple zou gaan. Daarom dat ik de vraag stelde waarom de keus was voor een Iphone 13.
 
Persoonlijk vind ik het ook een hele stap van een verouderde Android naar een IPhone 13. De reputatie van Apple om hun smartphones lang van besturingssysteem updates te blijven voorzien kan een reden zijn.
Laten we wachten op een reactie van @Schrijfertje.
 
Hoezo wil jij een iPhone 13?
Jaren had ik een verouderde telefoon, die Alcatel OneTouch.
Nummerherkenning deed 't nauwelijks, en beeldbellen gaat er ook niet goed mee.

Ik wou een goede telefoon, en onlangs had ik een financïele meevaller, zodat ik de iPhone 13 kocht.
 
We hadden 't over nummerbehoud, toch?
Ik kreeg de iPhone 13 in huis, 't lukte met wachtwoorden en internet, en ik zette simkaart over van vorige naar nieuwe telefoon.
Maar de simkaart deed 't niet, en ik heb een nieuwe besteld.
Nou kan ik een paar dagen niet telefoneren...
 
Je kan de simkaart in jouw oude telefoon gebruiken. Op die manier kan je toch bellen en gebeld worden zolang de nieuwe simkaart er nog niet is. En de IPhone zal ongetwijfeld ook e-sim ondersteunen zodat je geen fysieke simkaart nodig hebt.

en onlangs had ik een financïele meevaller, zodat ik de iPhone 13 kocht.
Gefeliciteerd met jouw aankoop. Met dat toestel kan je weer de nodige jaren vooruit.
 
Je krijgt gewoon kosteloos een 3 in 1 sim. Zelf knippen is wel erg habbieboebie werk lol..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan