1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag m.b.t. Thin Client HP t5135.

Discussie in 'Overige Windows versies' gestart door Marsie, 3 feb 2016.

1. Marsie

Marsie to DIY ornot to DIY

Hoi.

Heb 2 Thin Clients: HP t5135.
    Werken allebei.

Bij opstarten, kom je uiteindelijk hier
    tc screen ok.jpg

Nu ben ik bij 1 vd clients ergens beland, waar ikniet meer uit kom, ook niet na reboot.

Dit gebeurt er bij opstarten: ( netwerkkabel aangesloten )
    tc 1.jpg

tc 2.jpg

tc 3.jpg

tc 4.jpg

2. Marsie

tc 5.jpg

Met het opstarten krijg ik wel ff het windowsscherm, maar gaat dan over naar een wit scherm etc, zie plaatjes.

Hoe krijg ik dit weg? Zodat ik met opstarten weer gewoon in het windowsscherm kom.

Alvast bedankt.

--- Update ---

Oja: de besturingssystemen staan op een vast chip/printplaatje die op de mini-ATA/mini-IDE conenctor is geplaatst.

3. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

4. Marsie

Hoi, tnx.

Heb de thin clients open. Op de mini-ATA/mini-IDE kunnen ook laptop HHD aangesloten worden en dat gaat uiteindelijk ook gebeuren.
    ( Uiteindelijk worden het internetradiootjes met iets "LINUX" als basis. Heb er al damn-small-linux opgehad werkend vanaf USB-stick )

Maar wil graag weten hoe ik weer de "foute" client weer in de toestand krijg dat ie na het opstarten in het windows-scherm komt en niet
    "verder gaat" zoals in de afbeeldingen.

Mvg.

5. Lange Pier

Lange Pier NCF Goeroe

6. Marsie

Hoi,

ah ok ja, besturings-systeem is misschien een beetje een groot woord....

Ik bedoel dat gene wat er "draait". De goede client kan dit iig: ( ff op netwerk aangesloten )
    tc ok.jpg

Ik ga toch is overwegen of ik de clients als clients ga gebruiken en via een servertje opzet.

Mvg

7. Marsie

Na wat stilte ivm andere projecten, weer hier beland...

De client wil ik niet als client gebruiken maar als opslag via netwerk.
    Heb 2 (volwaardige) pc's waarop ik werk op verschillende plaatsen. Wat ik wil doen is aan de router/switch/netwerk
    een client hangen met ( meerdere )HDD, zodat ik op 1 plaats mijn bestanden heb.

Iemand een hint qua programma wat ik dan op die client moet zetten?

Mvg.

8. Marsie

Hoi,

na wat googlen kom ik uit op FreeNAS.

Zullen zien...

Deel Deze Pagina