• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag mbt overzetten home video's

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanH

Gevestigd lid
Lid geworden
13 jul 2009
Berichten
493
Waarderingsscore
0
Beste allen,

Het is een zeer lange tijd geleden dat ik actief ben geweest op dit forum, maar wat mooi om te zien dat het hier nog up and running is! Ga zo door :)

Ik wil graag het volgende aan jullie voorleggen:

Op dit moment ben ik, samen met mijn vader, voornemens onze oude bandjes (Mini DV/ SVHS compact) om te zetten naar digitale bestanden. Hiervoor hebben we wat (oude) apparatuur van de zolder afgehaald, namelijk:
- JVC DR-MH300 HDD recorder (met DV in/uitgang)
- Laptop met DV ingang (Sony VAIO VGN-AR31s, draait op Windows Vista Home Premium)
- Videorecorder

Het liefst wil ik de video's rechtstreeks importeren van de HDD-recorder naar de computer, middels de DV ingang. Alternatief zou zijn om eerst op te nemen naar de HDD, te branden op DVD en de DVD's vervolgens te importeren/converteren op de laptop.

De laptop herkent de HDD recorder, maar het lukt me tot nu toe nog niet om beelden op te nemen/te importeren. Is dit uberhaupt mogelijk, en bestaat hier software voor?

Alvast grote dank voor het meedenken!

Groet,
Stefan
 
Ik ben geen kenner maar volgens mij moet het mogelijk zijn:
Even kijken of ik je goed begrijp:
- JVC DR-MH300 HDD recorder (met DV in/uitgang).
Hier wil je je bestanden opslaan
- Laptop met DV ingang (Sony VAIO VGN-AR31s, draait op Windows Vista Home Premium)
Hiermee wil je je bestanden verwerken/converteren
- Videorecorder:
Hiermee speel je de bestanden af.
Ik denk dat je dan idd extra software nodig hebt.
Kijk ook hier eens: Aansluiten videorecorder op pc
Onderaan staat: " Om dit te doen, hebt u reeds een software programma nodig. Zo'n softwareprogramma wordt telkens meegeleverd met de door u gekozen "USB-Video Converter". "
Kijk hier eens: "Programma's voor video bewerken: onze favorieten! | De Videomakers"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan