Vraag over Amazon

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
266
Punten
83
Voor het grootste deel wel. Al zijn Google en Facebook wel heel bijzondere bedrijven. Veel mensen weten ook niet dat Alphabet Inc. het moederbedrijf is van Google bijvoorbeeld. Wat aangeeft de structuur van Google en Facebook zijn vrij ingewikkeld.

GeWij

Gevestigd lid
Lid geworden
16 feb 2016
Waarderingsscore
12
Punten
18
Leeftijd
46
Jeff Bezos bezat in 2017 16% van Amazon en verdiende toen 40 miljard dollar. Hoeveel zou hij verdienen indien hij de enige eigenaar van het bedrijf was?
Als we het een beetje slecht berekenen, is 40 miljard 16% van 250 miljard. Zou hij dan zoveel verdienen? Dat is toch belachelijk?!
U bent van gisteren ofzo ?

Jangr

Nieuw lid
Lid geworden
7 aug 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
35
Amazon verlaagt de prijzen op alle producten; lager dan de prijs die verkopers aanbieden. Hoeveel procent lager worden ze door Amazon aangeboden? Weet iemand dit?

Jangr

Nieuw lid
Lid geworden
7 aug 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
35
Laten we weer over omzet en winst praten. Amazon had in 2017 een omzet van 177 miljard en winst van 3 miljard, waardoor Jeff Bezos 40 miljard verdiende. Nou, Apple had in hetzelfde jaar minstens 250 miljard omzet en minstens 55 miljard winst. Nou, Apple heeft veel aandeelhouders ,maar stel dat het maar 1 eigenaar had, zou die rijker zijn dan Jeff Bezos? Hoeveel zou die jaarlijks verdienen? Hoeveel zouden de aandelen waard zijn?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
266
Punten
83
Dit soort vragen zijn zinloos, omdat je heel veel wat als vragen hebt die je zal moeten beantwoorden.

Nogmaals de tip; Ga je verdiepen in de werking van economieën en bedrijven. Als je daar meer van kom te weten ga je zelf antwoorden op je vragen ontdekken.

Jangr

Nieuw lid
Lid geworden
7 aug 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
35
Bedankt
Dit soort vragen zijn zinloos, omdat je heel veel wat als vragen hebt die je zal moeten beantwoorden.

Nogmaals de tip; Ga je verdiepen in de werking van economieën en bedrijven. Als je daar meer van kom te weten ga je zelf antwoorden op je vragen ontdekken.
Bedankt @Rubensky, maar eerlijk gezegd snap ik er niks van. Ik wil gewoon een inschatting van jou. Stel dat iemand bij Apple er even veel aandelen van bezat als wat Jeff Bezos bij Amazon bezit.; hoe rijk zou die zijn, in gedachten houdend dat Apple elk jaar een winst boekt van minstens 50 miljard? Hoeveel zouden de aandelen van die persoon waard zijn? Schat het alsjeblieft in, jij weet er meer van dan ik.

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
266
Punten
83
Wat ik probeer uit te leggen is dat je dat niet kunt inschatten omdat je niet weet wat er voor overnames wordt betaald. (Waarde van het bedrijf evenals de goodwill).

Daarnaast is niet in te schatten wat de situatie van het bedrijf zou zijn zonder aandelen.

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
266
Punten
83
In mijn vorige bericht zie ik af van nog tientallen andere factoren die meespelen bij het bepalen van bedrijfswaarde en dus het vermogen wat een eigenaar er aan over kan houden

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan