• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag over de grafische kaart bij samenstellen nieuw pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vargoroth

Nieuw lid
Lid geworden
20 nov 2015
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik ben een computer aan het samenstellen en ik heb een vraagje over de grafische kaart. De grafische kaart die bij de pc geleverd wordt die ik graag zou willen kopen (https://gamepc.nl/game-pc-kopen/game-pc-max), bevat slechts 2 GB en dat is niet voldoende voor de games die ik erop wil zetten. Het geeft me wel de optie om een aantal extra graphic cards te kopen, waaronder de volgende twee:

- Nvidia GTX 970 4GB (voor 150 euro extra)
- AMD Radeon R9 390 8GB (voor 175 euro extra)

Ik merkte meteen op dat de tweede 8GB biedt voor slechts 25 euro extra, maar wil dat zeggen dat de tweede graphic card op andere manieren slechter is dan de eerste? Zijn er hier experts die mij het verschil tussen de twee grafische kaarten kan uitleggen?

Bedankt voor uw tijd en hulp. :)

Bedankt voor de link. Ik wist niet dat je dat kon doen.

Misschien nog een tweede vraag: zijn de twee graphic cards compatibel met de MSI X99A RAIDER moederbord? De twee graphic cards zijn GDDR 5, maar het moederbord van de computer is DDR4. Passen de twee samen of moet ik ook een ander moederbord erbij nemen?

Heeft niets met elkaar van doen, heel soms wil een bios er niet mee werken maar over die 2 kaarten is niets bekend over dat probleem, vind de AMD een betere keuze overigens ondanks de wat hoger verbruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan