• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vraag over EaseUs Todo backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Onlangs maar weer eens dit programma "van stal"gehaald (opnieuw ge?nstalleerd en backup naar ingebouwde extra HD, tevens een bootable cd gemaakt). Een offici?le helpdesk kon ik niet vinden voor de onbetaalde versie.
Als ik de bootable cd uitprobeer krijg ik het menu te zien met:
*EaseUsTodoBackup
*Boot from H.D. en
*Reboot
echter: met geen enkele toets of Enter is er verder beweging te krijgen, en kan ik zonder resulaat alleen maar een harde reset doen. Lijkt mij in geval van echte ramp niet handig. Iemand een suggestie?

---------- Bericht toegevoegd op 04:28 ---------- Vorige bericht was op 04:27 ----------

die vraagtekens komen niet van mij: dat is dus een I met trema of een e met trema.
 
ik gebruik niet de Easeus todo backup zelf maar de Acronis treu image
beiden programma's zijn gelijkwaardig enkel is de Acronis in het Nederlands.

je bent verkeerd in het denken om de backup naar een 2de interne hd te schrijven immers indien windows niet opstart en je wilt via de opstart cd van Easeus zelf de interne cd met de backup aanspreken dan kan dit dus niet ...
je dient de backup te laten weg schrijven op een externe hd welke je kunt benaderen buiten windows om...

** ook met windows7 of 8 heb je deze mogelijkheid om een systeemkopie aan te maken en de daarbij horende opstart cd ....
deze optie vind je terug in het configuratiescherm en noemt zich de " Windows7 BestandsHerstel "

---------- Bericht toegevoegd op 07:38 ---------- Vorige bericht was op 07:28 ----------

je opmerking : van ""met geen enkele toets of Enter is er verder beweging te krijgen""

herstart vanaf de Easeus opstart cd indien deze weer blijft hangen dien je opnieuw de opstart cd aan te maken ...
zelf had ik dit de eerste keer ook dat ik geen keuze kon maken bij het opstarten vanaf de Acronis opstart cd ...
nadat ik dan een 2de keer herstarte vanaf deze opstart cd werkte alles naar behoren en kon ik ook de backup aanspreken....
wellicht is dit bij u ook zo een geval ...dit kan of met de cd te maken hebben of met windows zelf !
 
Mogelijk kun je als alternatief een bootable usb stick aanmaken.

Ik gebruik zelf paragon backup & recovery. Todobackup ooit ook wel geprobeerd, vond ik minder prettig. En acronis kost uiteraard geld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik gebruik niet de Easeus todo backup zelf maar de Acronis treu image
beiden programma's zijn gelijkwaardig enkel is de Acronis in het Nederlands.

Inderdaad: ik kan beter die backup op een externe HD zetten.(op die interne schijf had ik meer plaats) Wat betreft je advise een nieuwe bootable cd te maken: ik had er 3(drie) die het bij eerder uitproberen w?l deden. Ook blijkt dat ik op geen enkele wijze in de Bios kan komen: ?lle toetsen bij opstarten geprobeerd, ook de manual van het Mobo geraadpleegd, nog eens etc. Dus daar moet meer aan de hand zijn, maar wat. In ieder geval zal ik de backup naar een andere hd verplaatsen.
Wat betreft Acronis True Image: ooit eens aangeschaft voor ? 30.-- of zo, wachtwoord was ik kwijt toen ik op dezelfde pc van XP naar W 7 overging. Zij antwoorden daar absoluut niet, zelfs een brief naar de vestiging geschreven, dus dat is voor mij geen optie meer.
p.s. toch merkwaardig dat letters met leestekens "vertaald"worden naar ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je de acronis aangekocht heb dan ben je een geregistreerde gebruiker en kun je vermits je jezelf inlog op deze site je licentie terug opvragen ..

de toets welke je moet indrukken word meestal in het eerste scherm getoond als je de pc aanzet...ben je te langzaam met het indrukken van deze toets zal windows gewoon opgestart worden ...
 
als je de acronis aangekocht heb dan ben je een geregistreerde gebruiker en kun je vermits je jezelf inlog op deze site je licentie terug opvragen ..

de toets welke je moet indrukken word meestal in het eerste scherm getoond als je de pc aanzet...ben je te langzaam met het indrukken van deze toets zal windows gewoon opgestart worden ...

de link naar Acronis werkte perfect: meteen een install.nummer retour, fantastisch!
Wat betreft die toets: dat zou F2 moeten zijn, maar dat werkt ook niet. Ik zal Azerty eens vragen waar hij gekocht is, die zijn meestal heel attent.
 
je dient er op te letten dat je de F2 toets op het juiste moment indrukt om zodoende naar de bios te kunnen gaan .

** zelf wacht ik telkens tot het indrukken van de toets tot het ledje brand op mijn toetsenbord ...
dit is dan het moment voor mij om naar de bios instellingen te gaan ( druk ik vroeger reageert het toetsenbord niet , druk ik later dan start windows verder op ! )

**fijn dat je de licentie terug vast gekregen heb , vind het raar dat je dit zelf niet wist dat je een geregistreerde gebruiker bent van het moment je deze aangekocht had...en zodoende ook op de support kunt rekenen van acronis .
 
[QUOTE

het zou wel eens kunnen dat die bootable cd nog voor XP was. Als ik een nieuwe maak voor EasUs dan wordt er eerst gevraagd om een (dik) Windows bestand te downloaden. Dat is dan een ISO die zich vervolgens niet laat branden of anderszins laat bewerken. Voorlopig eventjes einde EaseUsT.B.
 
ik heb zojuist de Easeus todo backup geinstalleerd en een systeembackup laten weg schrijven naar een externe schijf .
dit werd succesvol aangemaakt ..
daarna heb ik de recovery cd aangemaakt ....
hier heb je 3 mogenlijkheden ..
- je kan een usb recovery stick aanmaken ....
-je kan een recovery cd aanmaken
-je laat de iso wegschrijven naar een plaats welke jezelf kan bepalen om deze later te branden of zo als in dit geval te uploaden via dropbox .

download de Easeus Emergencydisk 55MB
 
je dient er op te letten dat je de F2 toets op het juiste moment indrukt om zodoende naar de bios te kunnen gaan .

** zelf wacht ik telkens tot het indrukken van de toets tot het ledje brandt op mijn toetsenbord ...
dit is dan het moment voor mij om naar de bios instellingen te gaan ( druk ik vroeger reageert het toetsenbord niet , druk ik later dan start windows verder op ! )
f.j.s.:
Het ledje op mijn toetsenbord gaat pas branden na dat het bureaublad bijna ingeladen is. En het wel eerder tokkelen op F2 heft geen enkele invloed. Zoals gezegd andere toetsen zoals F11 doen ook niets. Vroeger deed ik dat tokkelen al meteen bij aanzetten pc, en dat ging prima.
 
ik hoeft zelfs niet te tokkelen ...
1x druk ik op de " delete" toets van het moment het Ledje brand op mijn toetsenbord en ik kom daarmee direct in de bios instellingen.
 
ik hoeft zelfs niet te tokkelen ...
1x druk ik op de " delete" toets van het moment het Ledje brandt op mijn toetsenbord en ik kom daarmee direct in de bios instellingen.

wat ik ook "tokkel"er komt alleen het keuzemenuutje zoals beschreven in mijn oorspronkelijke vraag:
"vraag over EaseUs Todo backup
Onlangs maar weer eens dit programma "van stal"gehaald (opnieuw ge?nstalleerd en backup naar ingebouwde extra HD, tevens een bootable cd gemaakt). Een officiele helpdesk kon ik niet vinden voor de onbetaalde versie.
Als ik de bootable cd uitprobeer krijg ik het menu te zien met:
*EaseUsTodoBackup
*Boot from H.D. en
*Reboot
echter: met geen enkele toets of Enter is er verder beweging te krijgen"einde citaat

Hartelijk dank voor de ISO : die op stickie gezet, zonder enig resultaat. Probleem blijft voorlopig dat ik de Bios niet kan openen en een start-volgorde kan bekijken en/of veranderen. Zal maandag Azerty eens vragen.
 
over welke moederbord gaat het hier ...
een manier om ook in de bios te komen is om de bios te resetten door je bios batterij er uit te halen en gelijktijdig ook de jumper om te zetten ...
de jumper kan afhankelijk hoe oud je moederbord is bestaan uit een 3pinnetjes waarvan er 2 afgedekt zijn of door een indruk knop op je moederbord
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ASRock 880 GMH/USB3 moederbord.Een paar jaar oud zoals dat heet.
Vreemd is dat de pc wel opstart van een macrium Reflect-cd die ik ook nog had.
Voor dat ik in de kast duik en alles "uit de kast haal" ben ik nu even aan de slag met dat macrium-programma.
Hoe je in het algemeen een backup kunt uittesten is mij nog niet duidelijk, en je hoopt dat het sowieso niet nodig zal zijn.
 
je jumper bestaat uit 3 pinnetjes waarvan er 2 afgedekt zijn ...
dit zijn de middelste en he linkse je dient nu het afdek kapje los te halen en over het middelste en het rechtse te plaatsen ...
na 10 seconden plaats je deze dan terug zoals ze het eerst stonden ...
sluit de stroom terug aan en start de pc op ...
je zal direct naar de bios doorstarten en je dient het uur en de datum in te stellen ...
klik dan verder op de boot opties en stel de usb in als eerste ...( zorg dus dat deze aangesloten is )
bevestig je keuze met F10 en enter ..
nadat je de bevestiging gedaan heb zal de pc verder gaan met het opstarten , en als de stick dus goed aangemaakt werd en als deze dus ook zodannig ingesteld staat als eerste boot optie dan zal nu vanaf de stick opgestart worden ...

523d89857ffc8-Ashampoo_Snap_2013.09.21_13h55m48s_005_.png


---------- Bericht toegevoegd op 14:10 ---------- Vorige bericht was op 14:04 ----------

523d8c6c550b2-Ashampoo_Snap_2013.09.21_14h08m35s_006_.png
 
je jumper bestaat uit 3 pinnetjes waarvan er 2 afgedekt zijn ...
dit zijn de middelste en he linkse je dient nu het afdek kapje los te halen en over het middelste en het rechtse te plaatsen ...
_2013.09.21_14h08m35s_006_.png[/img]

Oeps, dat wordt waarschijnlijk en brug te ver voor een 80-jarige. Ik zie dit (voor een deel) op het mobo:

2ntbejl.jpg

en dan vraag ik mij af wat precies de Cmos accu is? Dat blauw-witte ding onder SIIR27 ? ongeveer 10 mm in de diepte...
En dan vraag ik mij ook af of mijn up- en downtoetsen het dan weer doen in zo'n DOS achtig optartscherm zoals bij V.M. etc.
 
je Cmos batterij is een zilveren kleurige schijfje ter grootte van een 2€ stuk
 
je Cmos batterij is een zilveren kleurige schijfje ter grootte van een 2€ stuk
Klopt, zit aardig verstopt:
20if0bq.jpg

dat lijkt me moeilijk daar bij te komen.
fjs
 
tja dat wil zeggen dat je de videokaart er uit dient te halen om er bij te komen !!
 
tja dat wil zeggen dat je de videokaart er uit dient te halen om er bij te komen !!

Ja, dat begreep ik ook. Voorlopig laat ik de zaak even rusten. Overleg evntueel met mijn pc-boer ter plaatse, en dan weeg ik de kosten tegen de baten af. Maar dat ik niet in de Bios kan is wel vervelend. hartelijk dank voor je intensieve begeleiding/tijd/moeite. f.j.s.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan