• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vraag over etiketten Word 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Op een reserve-pc heb ik Office 2016.
Al jaren maak ik (met Office 2010) etiketten van een groot aantal adressen. Dat doe ik nog steeds met de bijbehorende wizard. Op een bepaald moment ben je aangeland bij:
5a7457be193cd-2010.jpg

en dan kies ik adressering/adres/postcode/plaats/ en soms land als het buitenland is.
Tot zover geen probleem. Echter: met Word 2016 ziet het vergelijkbare venster er zó uit:
5a74585ef298e-2016.jpg

en dan kom ik niet verder: er is één regel, en niet alles is te zien. Ook het resultaat - als je doorgaat- klopt niet. Wat is er mis gegaan of hoe los ik dat op? Een reden om weer terug te gaan naar Office 2010...
 
(kreeg weer geen emailbericht van je antwoord....): Die website - met name van Seniorenweb - heb ik vele malen met zoeken voorbij zien komen. Steeds weer strand ik in afbeelding # 2 in mijn vraag. Voorlopig blijf ik die etiketten maken met een pc met Office/Outlook 2010. Ik vraag mij dus af of er iemand (die dit leest) ook wel eens etiketten maakt met de wizard van Word 2016. Ik weet wel dat er ook andere methodes zijn.
 
Inmiddels ben ik wat gevorderd: met de wizard (Word 2016 dus) kan ik nu een adreslijst in .txt importeren en de indeling op de etiketten schikken . Heel vreemd is echter dat er maar ± 42 (twee bladzijden van 21 etiketten) geïm[porteerd worden, terwijl de complete lijst ongeveer 200 namen telt. Ook dat maakte ik nooit eerder mee. Leve Office 2010!
 
Etiketten maak ik altijd aan in Access, ben meer dan 15 jaar geleden daarmee beginnen werken was toen nog Access 2.0 en door de jaren heen is dit inmiddels Access 2010.
Daar maak je een tabel met de adressen in, overzichtelijk, en dan maak je zelf of via de wizard etiketten aan die je kan opslaan, je kunt dus daar ontelbaar verschillende soorten maken.
 
Heel vreemd is echter dat er maar ± 42 (twee bladzijden van 21 etiketten) geïm[porteerd worden, terwijl de complete lijst ongeveer 200 namen telt. Ook dat maakte ik nooit eerder mee. Leve Office 2010!

Dat is is zeker vreemd dat jij maar 42 etiketten kan printen.
Kan dit geen instelling probleem zijn?
Gelukkig voor jou blijf Office 2010 nog even ondersteunt.
Van Office 2010 is de mainstreamondersteuning inmiddels beëindigd maar de verlengde ondersteuning, waar de beveiligingsupdates onder vallen, loopt tot oktober 2020
 
hoe bedoel je "instelling probleem": heb daar jaren lang met vorige Office versies nooit last van gehad
(vreemd: krijg alweer geen email bericht; dat moet wel een instelling probleem"zijn. Weet jij als moderator hoe dat gaat?)
 
Op zich is het niet ontvangen van een email niet zo erg: ik kijk af en toe wel.
Wat betreft die "etiketten": verving zelfs die Office 64-bits door een office 32-bits (dat lukte), en daar hetzelfde probleem. Ik zal eens zien of ik daar e.o.a. Microsoft helpdesk voor kan bereiken.
 
Je zou in jou profiel onder voorkeuren de volgende vinkjes eens aankunnen zetten.
Als je dat hebt gedaan dan opslaan.

Bekijk automatisch jouw gemaakte inhoud...…
en ontvang e-mailmeldingen
Bekijk automatisch inhoud die u gebruikt…
en ontvang e-mailmeldingen.

Wat betreft die "etiketten": verving zelfs die Office 64-bits door een office 32-bits (dat lukte), en daar hetzelfde probleem. Ik zal eens zien of ik daar e.o.a. Microsoft helpdesk voor kan bereiken.

Ja dat zou je eens kunnen doen, voor het zelfde geldt zit er een kleine bug in Word 2016.
Dan zouden hun moeten weten hoe je dit mogelijk kan oplossen.
 
Jammer dat het met de verkeerde Word`s was, ik dacht dat je de oplossing had gevonden.
Wil je dat ik jou bericht 11 en 12 verwijder?
 
ja dat verwijderen van 11 en 12 is prima. Overigens heb ik de indruk dat dit draadje niet veel gelezen is. Verder heb ik vanochtend een chat gedaan met een MS-medewerker (die vanuit één of ander buitenland opereerde, en hij meldde dat ze daar nog wel medewerkers kunnen gebruiken, maar ik ben 84.) Hij ( "Helmut") dacht dat het aan de printerinstelling zou liggen, maar dat is natuurlijk onzin: ik laat die etiketten altijd eerst in PDF maken (a.h..w. een virtuele printer), en die bakt ook maar 1 of 2 bladzijden etiketten. Verder geen advies. Een reden om voorlopig terug te keren naar Office 2010.
 
Ik heb bericht 11 en 12 verwijderd.

Voor iemand van 84 ben je nog goed bezig met computers :)
Ik denk ook niet dat het aan de printer ligt, er zit in de 2016 versie iets niet goed.
Waardoor het niet lukt.
Maar als ze bij Microsoft al geen antwoord hebben kun je er weinig aan doen. Gelukkig heb jij nog de 2010 versie!
 
Heb hier een pc met office 2016 op, wil wel eens proberen, maar ken eigenlijk niks van Word en zeker al geen etiketten maken erin, dus vertel eens hoe ik te werk moet gaan, zal eerst een adressenbestand nodig hebben zeker?
Misschien heb je hier iets aan http://www.gratiscursus.be/word_2016/wordles036.html
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan