• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vraag over google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

siamrahman13

Nieuw lid
Lid geworden
26 nov 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hey iedereen,

onlangs heb ik op mijn laptop google drive gedownload, zodat al mijn bestanden op mijn laptop automatisch in mijn google drive komen. Het enige wat mij eigenlijk stoort is dat bij elke map, elk document, elke afbeelding ,... in verkenner staat er een groen 'vinkje' bij. Dit stoort mij nogal. Is er een mogelijkheid om dit groen vinkje weg te halen?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-11-26 184534.png
    Schermafbeelding 2022-11-26 184534.png
    23,8 KB · Weergaven: 2
Ik durf niet te zeggen dat dit werkt, maar je kunt het eens uit proberen.
Deze tip heb ik van een ander forum lid geleend, deze werkt wel in omgekeerde volgorde.
(Porrelaar bedankt :) )


De Google Drive map zelf heeft geen groene markeringen. Ik neem aan dat je de groene vinkjes bedoelt die op de pictogrammen van bestanden in die Google Drive map op je pc staan:

58b6b48b16aa0-vinkjes_aanwezig.PNG

Zo'n vinkje betekent dan dat die bestanden gesynchroniseerd zijn en ook in de cloud staan: op de servers van Google.
Ik zou eerst controleren of de bestanden die in de Google Drive map op je pc staan, ook in Google Drive op het web staan.
Als dat het geval blijkt te zijn, dan zou de oorzaak van het ontbreken van die groene vinkjes ergens in je instellingen van Google Drive op je pc kunnen zitten: een ontbrekend vinkje, jawel...

De map Google Drive zal in de Verkenner onder Snelle toegang staan. Klik met de rechter muisknop op Google Drive en kies dan Voorkeuren:

58b6b590057df-Naar_voorkeuren_Google_Dri

In het venster Voorkeuren moet je eerst klikken op het tabblad Geavanceerd.
Er hoort een vinkje te staan voor 'Statuspictogrammen voor bestandssynchronisatie en contextmenu weergeven':

58b6b71e145c5-Voorkeuren_-_Google_Drive-

Zet zo nodig dat vinkje en klik daarna op Toepassen.
 
Ik durf niet te zeggen dat dit werkt, maar je kunt het eens uit proberen.
Deze tip heb ik van een ander forum lid geleend, deze werkt wel in omgekeerde volgorde.
(Porrelaar bedankt :) )


De Google Drive map zelf heeft geen groene markeringen. Ik neem aan dat je de groene vinkjes bedoelt die op de pictogrammen van bestanden in die Google Drive map op je pc staan:

58b6b48b16aa0-vinkjes_aanwezig.PNG

Zo'n vinkje betekent dan dat die bestanden gesynchroniseerd zijn en ook in de cloud staan: op de servers van Google.
Ik zou eerst controleren of de bestanden die in de Google Drive map op je pc staan, ook in Google Drive op het web staan.
Als dat het geval blijkt te zijn, dan zou de oorzaak van het ontbreken van die groene vinkjes ergens in je instellingen van Google Drive op je pc kunnen zitten: een ontbrekend vinkje, jawel...

De map Google Drive zal in de Verkenner onder Snelle toegang staan. Klik met de rechter muisknop op Google Drive en kies dan Voorkeuren:

58b6b590057df-Naar_voorkeuren_Google_Dri

In het venster Voorkeuren moet je eerst klikken op het tabblad Geavanceerd.
Er hoort een vinkje te staan voor 'Statuspictogrammen voor bestandssynchronisatie en contextmenu weergeven':

58b6b71e145c5-Voorkeuren_-_Google_Drive-

Zet zo nodig dat vinkje en klik daarna op Toepassen.
Hey, bedankt voor de info, dit lijkt mij zeer nuttig. Alleen heb ik één probleempje. Als ik met de rechtermuisknop op google drive druk, komt er dit : 1669702297613.png
Ik vind nergens 'voorkeuren' , wat moet ik nu doen?
 
Topic was wel al een paar jaar oud.

Ik lees dat je ook de desktop versie van Google Drive kunt openen, dan ga je naar instellingen (tandwieltje) en daar kun je ook voor voorkeuren kiezen. Ik weet alleen niet of je dan het zelfde menu krijgt, want ik gebruik geen desktop versie van Google Drive.
 
Topic was wel al een paar jaar oud.

Ik lees dat je ook de desktop versie van Google Drive kunt openen, dan ga je naar instellingen (tandwieltje) en daar kun je ook voor voorkeuren kiezen. Ik weet alleen niet of je dan het zelfde menu krijgt, want ik gebruik geen desktop versie van Google Drive.
Ook hier zie ik geen voorkeuren, jammer, maar toch bedankt voor de hulp.
 
Jammer dat het niet klopt.
Want het lijkt mij een recente pagina van Google zelf. Het stond zo omschreven.

Andere mappen op je computer instellen​

  1. Open Drive voor desktop.
  2. Klik op Instellingen
    Instellingen
    en dan
    Voorkeuren.
  3. Klik aan de linkerkant op Mappen op je computer.
  4. Via dit menu kun je mappen toevoegen om ze te synchroniseren met Drive en back-ups maken in Foto's. Je kunt ook voorkeuren bewerken van mappen die al zijn gesynchroniseerd.
 
Jammer dat het niet klopt.
Want het lijkt mij een recente pagina van Google zelf. Het stond zo omschreven.

Andere mappen op je computer instellen​

  1. Open Drive voor desktop.
  2. Klik op Instellingen
    Instellingen
    en dan
    Voorkeuren.
  3. Klik aan de linkerkant op Mappen op je computer.
  4. Via dit menu kun je mappen toevoegen om ze te synchroniseren met Drive en back-ups maken in Foto's. Je kunt ook voorkeuren bewerken van mappen die al zijn gesynchroniseerd.
Spijtig dat ik dit wéér niet vind, maar bedankt voor de hulp.
 
Ik zal vanavond eens inloggen op mijn Google Drive om te kijken of ik iets kan vinden of het aan te passen is
 
Ik heb Google Drive gedownload en alles door gekeken, maar helaas ook niks kunnen vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan