• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vraag over monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fronya

Nieuw lid
Lid geworden
9 jun 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb net een nieuwe monitor aangeschaft (Acer Predator XB271HUA (TN) en kwam dit tegen op het scherm (zie foto).

Wat is dit en kan het kwaad (heb zelf weinig verstand van computer schermen)?
Het lijkt op een soort mini plusje die altijd een andere kleur heeft dan de rest van het scherm, iets lichter zwart (zowel bij het aan en uit hebben van het scherm).

Ander klein vraagje: op deze monitor is er erg veel sprake van “Color Banding”, ik weet dat dit komt omdat het een TN scherm is, maar kan dit per monitor ook nog schelen? In de zin van, als je twee dezelfde monitors (zelfde model, zelfde merk) naast elkaar zet en vergelijkt?

Alvast bedankt! :)
 

Bijlagen

  • DF66DD15-14C4-4CAF-BF2B-DA9C1AA6D215.jpeg
    DF66DD15-14C4-4CAF-BF2B-DA9C1AA6D215.jpeg
    2,8 MB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hallo,

Het zou kunnen dat er iets tussen het scherm in gekomen tijdens het monteren.
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar het kan wel storend zijn.

Color banding kan zeker per scherm verschillen.
Als je op het Acer forum leest komt het helaas vaak voor, niet alleen bij Acer zelf.
Klik
 
Hallo,

Het zou kunnen dat er iets tussen het scherm in gekomen tijdens het monteren.
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar het kan wel storend zijn.

Color banding kan zeker per scherm verschillen.
Als je op het Acer forum leest komt het helaas vaak voor, niet alleen bij Acer zelf.
Klik

Dankje voor de snelle reactie! :)

Gelukkig dat het geen kwaad kan, maar hoog uit kan storen!

Betreffende de color banding; ik zie inderdaad ontzettend veel reviews die het over color banding hebben. Heb daarnaast ook een Asus PG278QR hier staan. Zodat ik die Acer en Asus met elkaar kon vergelijken, maar de Color Banding op de Asus is nog vreselijker dan op de Acer.

Misschien toch een gokje wagen om te kijken wat een ander scherm doet als ik jou goed begrijp, maar dan in de zin van hetzelfde scherm van het zelfde merk.
 
Klopt het dat het net zoals in mijn link vooral bij donkere kleuren is?
Is het zo erg dat je een ander scherm wil ga proberen?
In mijn link stond bijna onderaan een tip van iemand waardoor het bij hem minder werd, daar zou je nog eens na kunnen kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan