• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Vraagje over XMP overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

sfmplayer

Gevestigd lid
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
317
Waarderingsscore
0
hallo allemaal!

Als ik in mijn BIOS mijn processor d.m.v XMP lukt het mij om een stabiele clock te krijgen van 3.90ghz ipv 2.66 met mijn intel i5 750
Als ik nu bij Taakbeheer kijk naar mijn processor piek zie ik dat de snelheid de hele tijd blijft hangen op 3,89 - 3,90.

Ik vraag mij af of dit wel goed is? als ik niet game lijkt het mij niet nodig dat de snelheid op die hoogte blijft hangen?
Zou de snelheid niet minder moeten worden als er niets gebeurd?

Gr Stef
 

Bijlagen

  • Naamloos1.jpg
    Naamloos1.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 7
Hoe staat Configuratiescherm » Energiebeheer bij in jouw computer ingesteld?

Ik vermoed op Hoge prestaties en niet op Gebalanceerd.

Juist die laatste instelling zorgt er voor dat je direct hoge prestaties hebt zodra gevraagd, maar anders wordt de processor naar beneden geklokt.
 
XMP is voor het geheugen en doet niets met de CPU.
"Extreme Memory Profile".

Clock is niet aan te passen, tis geen overclockbare CPU, wel de frequentie.
 
XMP is voor het geheugen en doet niets met de CPU.
"Extreme Memory Profile".

Clock is niet aan te passen, tis geen overclockbare CPU, wel de frequentie.

Hmm dan denk ik dat ik het verkeerd begrepen heb, wat voor een invloed heeft xmp op cpu presentaties?
 
Hoe staat Configuratiescherm » Energiebeheer bij in jouw computer ingesteld?

Ik vermoed op Hoge prestaties en niet op Gebalanceerd.

Juist die laatste instelling zorgt er voor dat je direct hoge prestaties hebt zodra gevraagd, maar anders wordt de processor naar beneden geklokt.

Even gecheckt en deze staat op gebalanceerd, ook even naar de processor opties gekeken en het minimaal staat op 5% en het max staat op 100%
 
oke! ik kan dus niet de constante max snelheid normaal krijgen door xmp te doen?
 
Probleem met dingen te begrijpen?
Bij weinig gebruik wordt de CPU terug getrotteld en waarom wil je die max. snelheid altijd willen hebben?

Lees dit even, tips om die CPU op te voeren.
Overclocking Intel's Core i5 750 | bit-tech.net

Ja ben hier nog nieuw mee!
Ik wil juist niet dat de max snelheid er altijd is. Alleen door wat ik nu gedaan hebt valt die niet terug. hij blijft de hele tijd staan op max.
Ik ga even dat linkje lezen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan