• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vreemd probleem KPN netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten1977

Nieuw lid
Lid geworden
15 feb 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een vreemd probleem.
Met enige regelmaat, maar wel random valt de wifi weg op een van de telefoons die op de wifi zitten. Het gaat hierbij om random telefoon. Ook wil af en toe de wifi verbinding wegvallen van de google hub, audio of nest.

Geheel random in welk apparaat en random duur.

Ik heb de volgende opstelling:
KPN internet 100mb/s
Experia v10a modem
2x superwifi punten KPN
3 google apparaten (hub, nest mini, audio)
4 mobiele telefoons (3 x Xiaomi en 1x Oppo)
2x laptop
1 x tablet
17 wifi lampen/stopcontacten
1x eufy slimme deurbel

Het aantal IP adressen dat in de modem openstaat is 200, dus dat zou ruim voldoende moeten zijn. De leasetijd staat op 24 uur. Heb deze al eens op 30 minuten gezet, om te kijken of daar het probleem lag, maar dat hielp niets.

KPN zegt het probleem niet te kunnen vinden. Heb ook al geprobeerd de superwifi punten ergens anders te plaatsen, maar ook dat hielp niet.

Wie heeft er een idee waar het aan kan liggen, of kan mij helpen de wifi apparaten zoals de deurbel, lampen en stopcontacten in een ander netwerk te gooien en de overige apparaten in een ander ( had ergens gelezen dat de lampen en zo op 2,4ghz en de telefoons op 5 GHz een oplossing zou kunnen zijn)
 
Heb je al de netwerkapparatuur al eens herstart door de stekkers er 2 minuten uit te trekken?
 
Al meerdere malen. KPN komt er niet uit en kan alleen nog helpen met een betaalde monteur.
 
Is het op specifieke plekken in huis waar het bereik van de verbinding minder is?
 
Nee,dat is ook het probleem niet. Het probleem zit hem specifiek in het wegvallen van de verbinding op willekeurig apparaat. Zodra de verbinding hersteld is (na een willekeurige periode) is de verbinding prima
 
Hebben de 2,4 en 5 ghz verschillende netwerknamen?
Zo niet verander dan 1 van de 2 in een andere naam.

Inloggen op het modem kun je zo doen.

Wifi naam wijzigen kan op de volgende manier.

Als de telefoon 5 ghz ondersteunen, dan kun je daarop wifi gebruiken, om te kijken of het dan beter gaat. Want er zitten wel veel spullen op de wifi aangesloten.
 
Het enige wat ik kan bedenken is dat wanneer een van de apparaten intensief bezig is ,Denk aan een update of een download alle aandacht opeist van de wifi ,waardoor een ander apparaat de klos is .
Heel vervelend bij internetbankieren op de telefoon .
Zelf heb ik 10 jaar KPN gehad met 50 Mbits ,dit kon niet verhoogd worden. met dlan 500 devolo,s
Heb dit sinds kort omgezet naar een andere provider met een internet snelheid van 250 Mbits met Magix2 devolo,s, waardoor alles soepeler verloopt. Denk niet dat een monteur de oplossing is.
Ik zou het zoeken in de internetsnelheid en/of betere wifi boosters
 
wellicht doe het er niets aan toe maar indien er ook Bluetooth gebruikt word dan kan dit storend zijn waardoor de wifi weg kan vallen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan