• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

vreemd verschijnsel bij kopiëren Outlook bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.197
Waarderingsscore
50
Als ik op een (reserve-)pc mijn Outlook-gegevens met het PST-bestand verder installeer komen er in mijn werk-pc ineens een zeer groot aantal oude mails weer binnen. Kennelijk stonden die nog op de server, maar kennelijk wordt dat opnieuw ophalen "getriggerd" door die PST-import? vraag mij af of dat normaal is.
 
Op de een of andere wijze staan er dus nog zaken op de server die bij het geheel opnieuw verbinding maken met de server worden meegenomen. Je zou eens via het web in kunnen loggen op die bewuste mailbox om te zien of je daar de mailtjes ook daadwerkelijk nog ziet staan.
 
dat zou dan ergens via mijn webmail (KPN) moeten kunnen?
 
Juist. Klik maar eens op deze link.
 
ja, die link ken ik (heel lang gelden kon ik daar - met hulp van de KPN-helpdesk - een schadelijke mail mee verwijderen die zodra ik mijn gewone emailprogramma opende en mail wild ophalen alles zwart maakte of zoiets. Die webmail was toen nog tamelijk nieuw).
Maar zodra ik mijn eigen mail opgehaald heb staat er niets meer bij mijn webmail, maar kennelijk "ergens" dus nog wel.
Echter: die vreemde import is inmiddels wel opgeruimd, en doet zich alleen maar voor als ik die .pst importeer in een nieuwe Outlook. En dat gebeurt niet zo vaak.
 
Als je E-mail van de server is verdwenen dan stel jij je E-mail in met POP protocol. Is dat een bewuste keuze? IMAP vind ik zelf altijd veiliger. Dan blijft de mail ook op de server staan. Gaat je pc dan kapot dan heb je de E-mail in elk geval nog. Ook kan je de mail dan overal waar je maar wilt raadplegen.
 
die Pop-instelling zou nodig zijn omdat ik een "alias"emailadres heb (voorletters @ achternaam.nl), op advies van de eigenaar van de domeinnaam. Nogmaals: echt belangrijk is het niet, maar ik liep er meer dan een keer tegen aan.
 
Als je diep graaft in de instellingen van je outlook account, zal je zien dat er standaard aangeduid staat dat je mails min. 14 dagen op de server moeten blijven staan, ook al heb je ze al binnen genomen in outlook. Bij een pop account schakel ik deze toepassing altijd uit. Misschien heeft dat er wel iets mee te maken.
 
In de huidige wereld kan je ook een Alias gebruiken met IMAP instellingen.
 
bij die instellingen zie ik: "een kopie van berichten" is NIET aangevinkt, en van server verwijderen is lichtgrijs.
Vreemd trouwens dat ik geen jpg-plaatje (printscreen) kan plaatsen: "extensie (jpg) heeft geen toegestane extensie" (!). Moet dat een png zijn?
En met "tiny pic" uploaden dat ik altijd gebruikte lukte het ook al niet meer..Maar ik ben al jaren gewend dat mijn pc soms anders reageert dan de (meeste) andere.
skg5m6gxqmr8l.001.jpg
 
De instellingen zijn goed. Voor het uploaden van plaatjes kan je het beste www.imgdumper.nl gebruiken.
 
Ken die ook. imgdumper werkt echter op alle fora erg handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan