Opgelost Vreemde melding Thunderbird met Ziggo-account

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.235
Waarderingsscore
29
Punten
0
Ik krijg opeens in Thunderbird deze melding bij het ophalen van Ziggo mail:

ziggo-identificatie-certificaat.jpg


Er staan meerdere email-accounts in TB, waarvan één van Ziggo. De rest is van het bedrijf van mijn vrouw (de "weggegomde" naam is die van het bedrijf).
Het Ziggo-account staat ingesteld op pop.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
 

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
594
Waarderingsscore
78
Punten
0
Locatie
State Penitentiary
"weggegomde" naam is die van het bedrijf).
Ik denk dat hier je probleem zit. Hier hoort geen bedrijfsnaam te staan als dit een Ziggo account is.
Want als het goed is heeft Ziggo mail en een eigen bedrijfsnaam niets met elkaar te maken voor het ophalen van mail.

Ik zou eens controleren of dit allemaal goed staat.

Anders evt. voor Ziggo overgaan op imap.
 

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.235
Waarderingsscore
29
Punten
0
Staat allemaal goed:

ziggo-identificatie-certificaat-1.jpg


Bij de andere staat inderdaad de bedrijfsnaam "xxxxxx.nl" als servernaam.

Het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Misschien dat een update van TB de oorzaak is?
 

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
20.554
Waarderingsscore
278
Punten
0
Gewoon een keer de instellingen opnieuw opslaan zonder wijzigingen wil ook nog wel eens helpen.
 

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
594
Waarderingsscore
78
Punten
0
Locatie
State Penitentiary
Het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Misschien dat een update van TB de oorzaak is?
Zou kunnen dat TB zich bij die update verslikt heeft ja. Want dat certificaat zou moeten behoren bij het email adres van de bedrijfsnaam, niet bij je Ziggo account.
Eens proberen wat Rubensky zegt en zien of dat helpt.
 

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.235
Waarderingsscore
29
Punten
0
Oplossing gevonden: ik heb het vinkje bij "Beveiligd verkeer in Mozilla-apps scannen" (zie onder) in KIS uitgevinkt en het werkt weer!

ziggo-identificatie-certificaat-kaspersky2.jpg
 

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan