• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

W8.1 vervangen door W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeppe

Vaak hier
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
826
Waarderingsscore
0
Hallo allen,
Zoals het onderwerp het schrijft wil ik W8.1 GRATIS vervangen door W10.
Indien dit mogelijk is zou ik graag daarvan de nodige uitleg willen.
Ook in het bijzondere wil ik al de bestanden behouden zoals afbeeldingen, documenten enz...
Met de meeste groeten vn Tjeppe.
 
Bestanden enzovoort blijven bestaan na de upgrade.
 
Maak voor de zekerheid wel een backup van je belangrijke bestanden. Ik verwacht het niet maar, mocht er dan toch iets fout gaan dan heb je de belangrijke zaken in elk geval nog.
 
Maak voor de zekerheid wel een backup van je belangrijke bestanden. Ik verwacht het niet maar, mocht er dan toch iets fout gaan dan heb je de belangrijke zaken in elk geval nog.

En of het fout kon gaan :wall:
Bij het installeren van W10, kom je de volgende info tegen in blauw scherm dat de update's worden gedownloa etc.
In tussentijd wordt de laptop opnieuw opgestart dat automatisch gebeurt.
En daar blijft het ook bij.
Bij het opnieuw opstarten en het Lenovo logo te voorschijn komt blijft hij daar ook hangen.
MAW, na een uur verder blijft het logo Lenovo staan en veranderd er niks.
'k heb zo mijn vermoeden dat de Window's verdwenen is :frusty:
EN NU???

--- Update ---

@Rubensky, Alles vn de nodige bestanden zijn gespaard (y)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laptop is terug gebracht naar de fabrieksinstellingen en werkt terug op W8.1
Ik had er slim aan gedaan om een back-up te maken van de laptop en is er niks verloren gegaan (y)

--- Update ---

Bestanden enzovoort blijven bestaan na de upgrade.

Die had er er al afgenomen. Ik weet niet, door de fout vn upgrade of dat de bestanden nog gespaard bleven.
Nu ga ik terug proberen een upgrade te doen vn W10.
 
Als het goed is zijn jou bestanden er nog, maar je hebt een backup, dus dat scheelt weer.
Welke antivirus gebruik jij? Is het ook een 2016 of 2017 versie?
 
Als het goed is zijn jou bestanden er nog, maar je hebt een backup, dus dat scheelt weer.
Welke antivirus gebruik jij? Is het ook een 2016 of 2017 versie?

McAffee een versie voor drie maanden. Die ga ik vervangen door Avast-Free
 
De W10 ISO via Rufus op een USB stick zetten en vanuit daar een upgrade uitvoeren, de update/lan/wifi uitzetten voor het upgraden.
https://rufus.akeo.ie/

Na de upgrade de auto update voor drivers uitzetten en de juiste opzoeken van het gebruikte merk en type hardware bij de bakker ervan en die gebruiken.

Wat het met een anti-virus heeft te maken ontgaat mij, nooit problemen mee geien of ondervonden.
 
@Lange Pier
De vraag voor de antivirus was omdat mensen met bijvoorbeeld Bitdefender 2015 problemen hadden met upgraden,
mensen met Bitdefender 2016 of 2017 hadden dat niet.
 
De laptop staat terug op originele W8.1.
Na 3 pogingen en telkens na de automatisch heropstart blijft de laptop hangen.
MAW, laat ik W8.1 staan op de laptop. Werkt heel goed en snel (y)
Toch alvast bedankt voor de tips (y)
 
Oke dat is wel vreemd, kun je wel zien dat hij blijft laden, mogelijk heeft hij even nodig, maar mogelijk dat het met een iso bestand wel lukt.
Maar als je 8.1 geen probleem vindt, zou ik er niets meer aan doen.
Geen dank hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke dat is wel vreemd, kun je wel zien dat hij blijft laden, mogelijk heeft hij even nodig, maar mogelijk dat het met een iso bestand wel lukt.
Maar als je 8.1 geen probleem vindt, zou ik er niets meer aan doen.
Geen dank hoor!

Is idd heel vreemd?
Maar bon, het werkt niet slecht op W8.1 (y)
Na de eerste heropstart, bleef het Lenovo loge min 3 uren hangen.
 
Windows 10 is echt wel veel beter IMO... Als ik jou was zou ik even een installatie USB maken en hem daarvan installeren. Geloof me, eenmaal Windows 10 en je wilt echt niet meer terug ;)
 
Windows 10 is echt wel veel beter IMO... Als ik jou was zou ik even een installatie USB maken en hem daarvan installeren. Geloof me, eenmaal Windows 10 en je wilt echt niet meer terug ;)

Heb ik gedaan :(
Bij de eerste heropstart blijft hij hangen. Op mijn pc werk ik met W10, en is heeeeel goed. Daar spreek ik je niet tegen chardylord (y)
 
Ja daar heb je gelijk in :)
Dus dan kan deze topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan