• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Waar staan mijn foto's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Consument

Junior lid
Lid geworden
9 feb 2016
Berichten
46
Waarderingsscore
2
Hallo allen,
Ik heb een SD-kaart in mijn Samsung A3 gedaan in de hoop daar al mijn gemaakte foto’s op te zetten. Nu het probleem. Die foto’s kan ik in de map Mijn Bestanden in de interne opslag nergens vinden. Maar ze staan wel in de Galerij-app. Ik heb zo ongeveer alle mappen doorgebladerd, maar geen resultaat. Heeft iemand een idee waar de telefoon deze foto’s zou kunnen hebben verstopt?
 
mijn bestanden->interne opslag->DCIM->Camera
 
Nee, daar staan ze niet. Er staan in die map 7 afbeeldingen, terwijl het er meer dan 300 moeten zijn...
 
Nee. In Afbeeldingen staan alleen de foto's die ik heb gemaakt nadat ik de SD-kaart erin heb gedaan. Maar de oude staan er niet in.
 
Als je de foto in de galerij app vol in beeld hebt, staat het pad toch ondser 'Gegevens' ? Let wel, ik heb een oudere versie, kan het bij jou dus niet checken. Bij staat dat onder de knop links onder, het hamburger menu.
 
"Galerij-app" Kan het zijn dat je daar alleen de thumbnails ziet en dat je dus naar de thumpnails map moet om iets te vinden (zal dan een schrale troost zijn).
Bedenk ook dat je op twee plaatsen moet kijken: apparaatopslag en SD-kaart (althans zo is het in mijn J5.) Je moet dus bij "apparaatopslag" kijken. Je hebt ze immers waarschijnlijk nog niet verplaatst.
Ik zou hem eens op de pc of laptop aansluiten. Dat zoekt een stuk gemakkelijker. Daarnaast maak ik regelmatig een back-up met Samsung Smart Switch (dat zal bij opslag in de cloud ook wel niet helpen).
Zelf gebruik ik de cloud niet, daarom had ik daar niet aan gedacht.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dank je. Nu ben ik een stuk verder. Ik heb iets gevonden. Er staat: Pad /Samsung Cloud/DCIM/Camera

Betekent dat dat die foto's alleen in de Samsung Cloud staan en niet in de interne opslag van mijn apparaat?
 
Hoeft niet, wél dat ze ook in de cloud staan.

EDIT, als je toevallig een foto een naam gegeven hebt zou je daar op kunnen zoeken,of anders mss op >img met n datum.
 
Ik vermoed toch ook dat ze in de cloud staan, maar zoals AnjoZ voorstelt kan je nu op je phone gaan zoeken omdat je de bestandsnaam nu weet. De cloud zou toch alleen een backup moeten zijn ? Zodra je synchronistaie uitschakelt is de foto misschien wel uit de app verdwenen.

Heb je wel een wachtwoord voor Samsung cloud ?
 
Voor zover ik weet gebruik ik de samsung cloud inderdaad alleen als backup. Ik heb wel een Samsung account en wachtwoord.
 
SD-kaart zeg je? Dan staan ze daarop, mits je dat in je camera hebt aangepast. Dus de standaard opslag locatie ervan.
Controleer dus in de camera app, instellingen of bij opslaan op SD-kaart een vinkje of schuifje aanstaat. (ik heb geen samsung telefoon) maar ga ervan uit, dat het hier hetzelfde werkt.
De foto's zijn dan op je computer terug te vinden, onder je telefoon SD-kaart mapje DCIM.
 
SD-kaart zeg je? Dan staan ze daarop, mits je dat in je camera hebt aangepast. Dus de standaard opslag locatie ervan.
Controleer dus in de camera app, instellingen of bij opslaan op SD-kaart een vinkje of schuifje aanstaat. (ik heb geen samsung telefoon) maar ga ervan uit, dat het hier hetzelfde werkt.
De foto's zijn dan op je computer terug te vinden, onder je telefoon SD-kaart mapje DCIM.
 
Zo te zien staan ze niet op de SD-kaart. Daar staan alleen de foto's die ik genomen heb nadat ik de kaart erin heb gedaan. De hoeveelheid MB's op de kaart komt ook ongeveer overeen met de apps die ik erop heb gezet. Als er nog 300 foto's bij zouden staan zou het veel meer zijn.
 
Zoekfunctie gebruikt met die bestandsnaam ? Foto's van vóór de SD kaart staan natuurlijk op het interne geheugen. In mijn bestandenbrowser is dat 'Alle bestanden - Mijn bestanden - Device storage', en het pad heet dan /storage/emulated/0

Ik zou ze in ieder geval via je Windows PC gaan downloaden (als je die hebt), om alvast zeker te zijn dat je ze daar hebt. Zie de link die ik gaf.
 
Dank voor de tips. Ik heb nu geen computer bij de hand. Morgen ga ik kijken.
 
Oké, allereerst heb mijn telefoon verbonden met mijn computer, maar zag de foto's nog steeds niet tussen de files staan. Wat betreft het veranderen van telefoon-type, bij mij werkt dat kennelijk net even anders, want ik kreeg bij USB-connectie de opties "Bestanden overzetten", "Afbeeldingen overzetten", en "Midi-apparaat verbinden". Ik heb ze alle drie geprobeerd, maar zonder resultaat.
Daarna heb ik gezocht op bestandsnaam. Toen kreeg ik uiteindelijk wel foto's tevoorschijn, maar de grootte van het bestanden ligt rond de 200 Kb. Dus dat zijn dan waarschijnlijk alleen de thumbnails. Die staan dus wel op de telefoon, maar de eigenlijke foto's staan vermoedelijk alleen in de Samsung Cloud. De Galerij-app "haalt" ze dus daarvandaan en niet van mijn apparaat. Eigenaardig.
 
Dan zou ik nu eerst in de camera app in de instellingen zoeken naar de opslagplaats, om in ieder geval vanaf nu je SD kaart te gebruiken.

Ik vond dit voor Android 4 (ik neem aan ouder), misschien waard om eens te checken. Het gaat om een instelling in Gallery:
"Make available offline
Select all albums for offline availability, because otherwise you need to be online all the time (impossible) and you to have have Google-Photos synced all the time in Accounts sync settings to see your Google account photos in Gallery."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan