• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Waar staan mijn foto's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kan dus ook je WiFi verbinding uitzetten (of vliegtuigstand) en zien of je dan nog toegang tot de foto's hebt. Dan weet je zeker waar ze staan.
 
De “Make available offline”-functie staat niet in mijn Gallery-app. Ik heb android 8.0.

Ik heb in Galerij de synchronisatiefunctie met Samsung even uitgezet. Mijn nieuwe foto’s (vanaf het moment dat ik de SD-kaart erin heb gedaan) staan er dan nog in maar mijn oude foto’s zijn weg. Als ik de synchronisatiefunctie weer aanzet komen die foto’s er weer bij te staan. De conclusie is dus dat die echt alleen maar in de cloud staan.

Ik baal er wel van, want ik wilde juist ruimte vrijmaken op mijn telefoon, die schrikbarend vol is. En nu blijkt die ruimte helemaal niet te worden ingenomen door foto’s.
Na toevoeging van de SD-kaart heb ik al wel gelijk een aantal apps en een boel Whatsapp image-bestanden van het interne geheugen naar de SD-kaart kunnen overzetten. Ik won daar 400 MB mee, maar daar heb ik maar kort plezier van gehad, want een week later was de telefoon weer dichtgeslibt met MB's, terwijl ik gek genoeg geen grote bestanden heb ontvangen. Bestaat er misschien iets als een CCleaner voor een Android, of moet ik maar genoegen nemen met de opschoning van de telefoon zelf?
 
Heb jij in Whatsapp het vinkje al weggehaald zodat er geen foto`s naar de galerij worden gezet?
Want anders heb je dubbele foto`s, scheelt toch weer een hoop ruimte.

Is het geen oplossing om de telefoon aan een pc te koppelen en daar dan de foto`s op te zetten, eventueel een backup maken op een usb stick??
Ook zou je alle apps die je niet gebruikt uit kunnen zetten, scheelt weer ruimte en apps die op de achtergrond draaien.

Ja er is een Ccleaner versie voor Android.
 
Foto's van mijn telefoon op mijn computer zetten heeft weinig zin, want er staan dus nog maar weinig foto's op. Die staan allemaal in de Samsung cloud. De ruimte wordt dus ingenomen door apps (ik heb er echt niet zoveel) en andere zaken. Ik vermoed dat mijn Whatsapp-gesprekken nogal wat ruimte innemen. Dat ga ik eens helemaal opschonen. Ik heb gesprekken die teruggaan tot 2014. Totaal onnodig om dat te bewaren. De media daarvan had ik al verwijderd, zo slim ben ik dan nog wel. ;-)
 
Whatsapp opschonen zal zeker een goede start zijn.
Je kunt ook als je wil daarvan eerst een back-up maken, dan kun je dat altijd terug vinden.
Ook handig als je een nieuwe telefoon nodig hebt en daar Whatsapp weer opzet.

Daar naast kun je Ccleaner nog even laten lopen om te kijken of dit veel vindt.
 
Dank voor de tips. Voorlopig zijn mijn problemen met ruimte opgelost. Ik kreeg vandaag een berichtje voor een nieuwe systeemupdate. Vervolgens heb ik de update uitgevoerd, en toen bleek er ineens 800 MB te zijn vrijgemaakt! Victorie!
 
Kijk dan heb je weer even wat extra ruimte :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan