• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waarom blijft de tekst staan indien ik niet een reactie wil sturen?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 59498
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 59498

Gast
Titel zegt het al, als ik wat typ en besluit de reply niet te versturen en open het topic later weer dan staat die tekst er nog steeds.

Is dat een optie in XenForo of zit dat er vast ingebakken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dit vroeg ik me ook al af.
 
Titel zegt het al, als ik wat typ en besluit de reply niet te versturen en open het topic later weer dan staat die tekst er nog steeds.

Is dat een optie in XenForo of zit dat er vast ingebakken?

Dit ervaar ik zelf ook al enkele jaren, het is soms best vervelend.
Ik zal achter de schermen eens na vragen of dit uit te zetten is.

Ik heb de vraag uit staan, wordt vervolgt.
 
‘Auto save draft’ is volgens mij een feature van XenForo, maar in de editor zit wel een knop waarmee jij je getypte tekst in een keer kunt verwijderen, als je besluit je getypte reactie niet te posten:
5fd79d82de3a0-8BED8A33-57B5-4F86-803C-53F8540438DB.jpeg
 
Waar zouden we toch zijn zonder jou @porrelaar , dat werkt idd.

Tis zoeken en tevens snap ik niet waarom ik dat zelf moet doen, zoveel werk.:cool:
 
Ach, ik heb ik ook wel eens een lange reactie getypt, maar door een fout mijnerzijds sloot ik dan die pagina te vroeg, dus nog voordat ik mijn reactie geplaatst had. En dan was het wel fijn als (het grootste deel van) die reactie weer verscheen wanneer ik dat topic opnieuw opende.
Dus wat de een vervelend vindt kan een ander best fijn vinden.
 
Weer wat bij geleerd!
 
Inderdaad is er op dit forum een functie die ervoor zorgt dat conceptberichten worden opgeslagen, zodat je in de situatie die @porrelaar schetst niet opnieuw hoeft te beginnen wanneer je per ongeluk de pagina verlaat.

De genoemde functie staat nu ingesteld op een bewaartermijn van 24 uur. Ik kan mij voorstellen dat jullie dat wel erg lang vinden.

Mijn voorstel is om de functie niet uit te schakelen maar wel de bewaartermijn te verkorten. Nu hoor ik graag van jullie wat jullie een acceptabele bewaartermijn vinden.
 
Voor mij zou 1 uur een betere optie zijn.
 
Mag nog wel korter, als het om een foutieve handeling gaat en dat het dan handig is dat hij er nog staat, mag van mij ook wel gelijk weg, je typt sneller dan dat je eerst de boel verwijderd.

Zie die optie niet op andere fora.

Maar ja, belangrijk is het niet.
 
Maar ik kan ook zeker leven met een 5 minuten bewaartijd.
 
Zie die optie niet op andere fora.
IPB oftewel Invision Community forum software heeft die optie ook. De gratis forum software zoals bijv. phpBB en SMF hebben dat niet, vandaar dat je het vermoedelijk niet op andere fora gezien hebt.

Van vBulletin weet ik 't niet, al jaren geen site meer bezocht met vB software.
 
IPB oftewel Invision Community forum software heeft die optie ook. De gratis forum software zoals bijv. phpBB en SMF hebben dat niet, vandaar dat je het vermoedelijk niet op andere fora gezien hebt.

Van vBulletin weet ik 't niet, al jaren geen site meer bezocht met vB software.
vBulletin heeft dit in versie 4 in ieder geval niet, versie 5 weet ik niet. Xenforo heeft dit wel en ik kan situaties indenken waarbij dit handig is, ik zou er zelf dus niet direct voor pleiten om het uit te schakelen, wel kan de bewaartermijn omlaag.
 
Na de verschillende reacties heb ik het nu als volgt ingesteld:

Een bericht wordt elke 10 seconden bewaard.
De bewaartermijn is 2 uren.

Ik zal het topic open laten zodat eventuele vragen of opmerkingen kunnen worden geplaatst.
 
1 uur (één uur) graag.

2 uur (twee uren) is ook goed.
 
@Leono Volgens de regels der Nederlandse taal heb je gelijk. Getallen onder de twintig dienen als tekst te worden geschreven. Op dit forum volgen we niet volledig die regels en schrijven we zaken wel eens makkelijk c.q. sneller.
 
Aan taalregels heb ik totaal niet gedacht.

Grappig!
 
Ik dacht dat je daarop doelde.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan