• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord in Windows 2000 in BIOS veranderen

  • Onderwerp starter homeplug
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

homeplug

Gast
Probleempje...
Heb een Windows 2000 bak met SP1.
Iemand heeft het user wachtwoord veranderd en ik kom niet meer in mijn systeem. Hij meldt zich niet meer aan.
Heb daarna in de BIOS de username veranderd in een die ik zelf wilde gebruiken. Daarna op F10 gedrukt en wachtwoord werd aangepast.

Daarna PC opnieuw opgestart en kom weer tot inlogscherm. Username staat al ingevuld en heb daaronder nieuw wachtwoord getypt.
Toch kan ik nog steeds niet aanmelden? Weet zeker dat ik eerst gesaved heb alvorens de BIOS af te sluiten.

Hoe kan ik nu alsnog mijn wachtwoord zo aanpassen dat ik me daarmee kan aanmelden?
 
Als dit het soort reacties zijn die ik krijg als ik een serieuze vraag stel over een bepaald onderwerp heb ik erg veel zin me direct weer af te melden.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat arjanb (zoals hij zich noemt) dermate weinig kennis van zaken heeft, zowel op pc gebied als in het algemeen (aan zijn taalgebruik te zien) dat ik me daar gelukkig niet te veel aan stoor.

Hopelijk zijn er wel andere mensen die mijn vraag serieus willen beantwoorden?




------------

mod-edit : betreffende onzinnige reactie even verwijderd, droeg idd niets bij tot het topic
 
Laatst bewerkt:
Het wachtwoord in Windows 2000 zelf is niet in te stellen via het BIOS. Het BIOS van een computer is geheel afzonderlijk van het besturingssysteem.

Een BIOS is Basic Input Output System. Het BIOS regelt een aantal instellinge mbt tijd, opstartvolgorde en -opties en verschillende instellingen voor voltage en snelheden. Dit kun je beveiligen om andere gebruikers hier geen toegang voor te geven.

Het besturingssysteem staat op de harde schijf, wanneer het BIOS zijn werk heeft gedaan, zal het besturingssysteem van de harde schijf worden geladen. Het wachtwoord van het besturingssysteem is ergens in een bestand encrypted (beveiligd) opgeslagen.

Hoe je je wachtwoord op een eenvoudige wijze kan terughalen weet ik niet en ik weet niet hoe goed je engels is, maar ik denk dat je met dit artikel wel een stap in de goede richting wordt geholpen: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
 
Of bedoel je dat er een bios wachtwoord op was gezet?
 
Het wachtwoord in Windows 2000 zelf is niet in te stellen via het BIOS. Het BIOS van een computer is geheel afzonderlijk van het besturingssysteem.

Een BIOS is Basic Input Output System. Het BIOS regelt een aantal instellinge mbt tijd, opstartvolgorde en -opties en verschillende instellingen voor voltage en snelheden. Dit kun je beveiligen om andere gebruikers hier geen toegang voor te geven.

Het besturingssysteem staat op de harde schijf, wanneer het BIOS zijn werk heeft gedaan, zal het besturingssysteem van de harde schijf worden geladen. Het wachtwoord van het besturingssysteem is ergens in een bestand encrypted (beveiligd) opgeslagen.

Hoe je je wachtwoord op een eenvoudige wijze kan terughalen weet ik niet en ik weet niet hoe goed je engels is, maar ik denk dat je met dit artikel wel een stap in de goede richting wordt geholpen: http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Heb ondertussen een tip gekregen. Onder veilige modus inloggen met administrator. Moet daarna lukken aldus de tipgever. Zal ik vanavond eens proberen. Toch bedankt voor je reactie hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan