• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoord voor CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna Marie Bakx

Junior lid
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Ik heb CCleaner voor Mac gedownload. Als ik gescand heb om rommel op te ruimen en ik klik op verder gaan, vraagt het steeds om een wachtwoord. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen, ik kan in dat programma zelf namelijk geen wachtwoord aanmaken. Heb nog wel gedacht dat mij Apple ID bedoelt wordt maar weet dat niet zeker. Zie afbeelding
alvast hartelijk dan voor de feed back
 

Bijlagen

  • IMG_1021.jpeg
    IMG_1021.jpeg
    264,5 KB · Weergaven: 18
Dit is de eerste keer dat ik zie of hoor dat je een wachtwoord nodig hebt.
Heb jij niet toevallig de betaalde versie erop gezet?

Ik zou Ccleaner verwijderen en dan opnieuw installeren en dan zorgen dat je de gratis versie installeert.

Zelf al jaren geen voorstander meer dan dit soort tools omdat die vaak teveel verwijderen en daardoor voor problemen kunnen zorgen. Ik gebruik onder Windows de schijfopruiming.
Voor Mac kan het ook zo, tip 1 tot tip 10 :)
 
Het is inderdaad een rechten dingetje. CCleaner wil wat wijzigen waarvoor je even moet bevestigen dat het programma die wijzigingen mag aanbrengen. Dat moet je inderdaad doen met je Apple ID.
 
Dat moet je inderdaad doen met je Apple ID.
Is dat niet alleen voor mobiele dingen?
Heeft een gewone Mac computer niet een gebruikersnaam en wachtwoord gewoon? Want daar lijkt dat schermpje meer op.
En dan is het alleen nog het wachtwoord van je Mac account op die machine invoeren.
 
Of een Linux achtig systeem daar lijkt het ook op. Daar moet je om iets te wijzigen ook je pc wachtwoord opgeven.
Waar je dus mee opstart en als je iets wilt installeren. Updates b.v.
 
Of een Linux achtig systeem daar lijkt het ook op.
Een Mac draait op een unix afgeleide net als Linux ook een unix afgeleide is.
Maar de TS schreef al in het eerste bericht dat het om een MAC ging. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan