• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoorden beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaikhebeenvraag

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
149
Waarderingsscore
1
Hallo, laatst wilde ik mijn wachtwoorden bekijken aangezien ik er 2 vergeten ben. ;)
Ik gebruik microsoft edge als browser.
Als ik naar instellingen ga, en daar op wachtwoorden beheren klik, krijg ik wel te zien van welke websites de wachtwoorden onthouden worden, maar ik kan ze hier niet te zien krijgen.
Voorheen gebruikte ik vista en was het erg simpel om de wachtwoorden te bekijken.
Is er wel een manier voor zodat ik mijn wachtwoorden kan bekijken in microsoft edge?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Ik gebruik al jaren LastPass (mee begonnen in Windows XP ooit).
LastPass is een webgebaseerde wachtwoordmanager - dus één aanmeldwachtwoord beheerd alle inlogwachtwoorden - die bij mij uniek en doorgaans erg lang zijn.
 
Ik zelf gebruik voor alle wachtwoorden een boekje.
Veilig en altijd de wachtwoorden bij de hand, mocht je er 1 vergeten.
Maar Lastpass is natuurlijk ook een goede optie.
 
Snap ik, maar toch lijkt het mij handig om ze op te schrijven, want ik weet niet wat er gebeurd als je de computer/browser opschoont, want normaal moet je dan weer inloggen, als je dan je wachtwoord niet weet, kom je niet verder. Maar het zou kunnen dat een wachtwoord wel bewaard blijft.
 
Dank je, allemaal voor het meedenken.
Ik dacht dat het veel beter was om voor alles een ander wachtwoord te gebruiken, uit veiligheidsredenen.
Ik ga zeker Lastpass eens overwegen.

@porrelaar, hartstikke bedankt. Dat was precies waar ik naar op zoek was. Super, ik ben hiermee echt geholpen. Nu kan ik ook zien wat een moeilijk wachtwoord ik ook alweer ergens voor gekozen had. Ik had het zelf niet (meer) kunnen verzinnen. ;)
 
Ja het is altijd beter om verschillende wachtwoorden te gebruiken.
Alleen in Lastpass zet je per website het wachtwoord erin en dat onthoud hij en logt zo is.
Maar gelukkig heb jij jou wachtwoorden weer terug :)
 
Snap ik, maar toch lijkt het mij handig om ze op te schrijven, want ik weet niet wat er gebeurd als je de computer/browser opschoont, want normaal moet je dan weer inloggen, als je dan je wachtwoord niet weet, kom je niet verder. Maar het zou kunnen dat een wachtwoord wel bewaard blijft.

Dat ben ik met je eens, aarie25. Mijn vriendin gebruikt daarvoor een Word bestand dat ze beveiligd heeft met een wachtwoord. En af en toe print ze dat Word bestand opnieuw uit. Op mijn aanraden heeft ze dat bestand ook in de cloud gezet (daar natuurlijk ook beveiligd met wachtwoord).
Zelf gebruik ik een wachtwoordmanager, waardoor ik op al mijn pc's (ik heb er een stuk of wat) kan beschikken over al mijn wachtwoorden. Ik hoef alleen het hoofdwachtwoord van mijn wachtwoordmanager te onthouden.

@Jaikhebeenvraag Mooi dat het gelukt is.
 
Dat is ook weer een goed idee, porrelaar.
Ik typte mijn wachtwoorden in een word bestand, maar heb het verwijderd, aangezien ik vond dat het niet veilig was.
Nu lees ik dat je een word bestand kunt beveiligen, dat wist ik niet. ;)
Ben al een tijdje niet meer werkzaam helaas, en ik mis daardoor heel veel info over wat je allemaal voor leuks kunt doen met een pc.
 
@porrelaar
Ik heb zoveel verschillende wachtwoorden en ik vergeet er soms ook wel eens 1.
Dan is het handig als je een boekje hebt.
Maar het is, zoals jij aangeeft wel goed om het op verschillende manieren te hebben, want ik kan brand krijgen en dan heb ik ook niets meer aan het boekje.
Dus ik gaan eens even kijken wat ik verder gaan doen om ze op te slaan.
 
Ben al een tijdje niet meer werkzaam helaas, en ik mis daardoor heel veel info over wat je allemaal voor leuks kunt doen met een pc.

Ik ben ook al een tijdje niet meer werkzaam. Voor mij niet 'helaas', maar hoera! Ik heb nu juist veel meer tijd om wat meer te leren over pc's en programma's zoals Word.

Hier heb je informatie waarin wordt uitgelegd hoe je een Word bestand kunt beveiligen met een wachtwoord: Computertip: Word-document beveiligen met een wachtwoord
 
Nogmaals bedankt voor al je hulp, porrelaar! Super.
 
Bedankt voor je bedankje, Monique. En die hulp, daar is dit forum voor bedoeld... ;)
 
Beveiligt lastpass ook de lokale email accounts op mijn pc? Ik heb mijn email accounts toegevoegd aan lastpass maar ik kan nergens enige documentatie hierover vinden.
 
LastPass is een wachtwoordmanager die online werkt en is geen beveiliger van lokale e-mailaccounts.
Veel belangrijker is dat jouw e-mail accounts elk een uniek wachtwoord hebben van minstens 16 verschillende tekens en cijfers.
 
Waarom zou een wachtwoord tenminste 16 tekens moeten zijn? Het mag ook 12 of 20 zijn hoor!
 
Ik gebruik KeePass. Blijkbaar niet echt populair, maar met al die grote hacks vertrouw ik voor mijn ww toch maar niet op de cloud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan