• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachtwoorden veiliger opschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat voor iedereen iets anders op het spel. Voor de één is het alleen een account bij een winkel, voor de ander de toegang tot een hele website met account gegevens van mogelijk heel veel mensen. Als je slordig wordt dan ga je ook twijfelen bij alles wat afwijkt, terwijl als je een zekerdere methode gebruikt dan kan je zaken als hacken sneller uitsluiten.
 
Ik blijft hameren op het gebruik van 2 stapsverificatie. Dat maakt de boel eenvoudig een stuk veiliger. Ik besef dat dit bij veel websites nog niet mogelijk is helaas.
 
Wilde ik ook zeggen, dat zie ik zelden als mogelijk.
 
Dat maakt de boel eenvoudig een stuk veiliger.
Eenvoudig een stuk veiliger ja, maar maakt inloggen weer minder eenvoudig.
Bij webshops zou dat zaken wel verbeteren. Maar als je ziet hoe weinig mensen er gebruik van maken als het wel aanwezig is, dan is het duidelijk dat er toch een andere techniek gezocht zal moeten worden die ook aan gebruikersgemak voldoet.
En dat gaat moeilijk worden.
 
Gebruikersgemak zou altijd op 1 moeten staan.

Ik kreeg net weer zo'n verschrikkelijke e-mail van Google omdat ik de VPN aan heb staan.

Dan achtervolgen ze je echt met "beveiligingschecks". Alsof ze zo geïnteresseerd zijn in het welzijn van hun gebruikers. No way.

Ze ontdekken voortdurend "verdachte activiteit". Dat is activiteit die plaats vindt buiten hun alomvattende controle.
 
Laatst bewerkt:
@Black Tiger Biometrie als nieuwe standaard in plaats van het wachtwoord dat we nu kennen?
 
Tja misschien maar dat werkt ook nog niet optimaal merkte ik al op mijn tablet. Moet je ook weer een apparaatje voor bij de pc.
En dan moet er toch nog een optie zijn om dat te kunnen bypassen of wijzigen, bijv. als een collega je werk moet overnemen of als iemand komt te overlijden en je moet belangrijke zaken regelen als nabestaande.
 
Eens. Maar optimaal krijg je het nooit. Wachtwoorden zoals we ze nu gebruiken zijn ook niet optimaal. Bij overlijden zou je kunnen denken aan een noodtoegangsoptie.

Zoals bijvoorbeeld Lastpass die kent: Noodtoegang instellen en beheren
 
Ik heb een hoofdwachtwoord op mijn offline pins programma. Dat is bij enkelen bekend die dan bij alle wachtwoorden kunnen die noodzakelijk zijn in geval van nood.

Optimaal naar wens voor iedereen krijg je het inderdaad nooit, ben ik met je eens.
 
Zelf gebruik ik meerdere wachtwoorden en gebruikersnamen/emailadressen op verschillende sites.
Ik blijft hameren op het gebruik van 2 stapsverificatie
Waar mogelijk gebruik ik die optie ook. Op een forum vind ik die optie minder interessant (kan weinig schade veroorzaken) behalve als beheerder van mijn eigen fora.
 
Zelf gebruik ik hem wel op bijvoorbeeld dit forum. Maar, zoals je zelf ook al aangeeft, doe ik dat vanwege de grote hoeveelheid rechten die ik heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan