• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wachwoordherstelmedium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik heb een oude Acer Travelmate 6042 met windows media creationtool van een schone installatie met win 10 voorzien en nog eens geupdate. Geen problemen maar wel een vraag over Windows accounts.
Ik heb 4 accounts aangemaakt, 2 met admin rechten en voor de kinderen 2 zonder, maar kan alleen in het eerst van de twee aangemaakte admin accounts een wachtwoordherstelmedium aanmaken. Als ik inlog met het tweede account krijg ik die keuze niet.
En omgekeerd zie ik de AppData folder alleen in het tweede account.
Weet iemand hoe dat zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het antwoord zelf al gevonden heb: na het aanmaken van de accounts had ik nog niet gereboot. Nu wel:oops:
Althans wat die AppData folders betreft.
 
Even voor de duidelijkheid het probleem is verholpen?
 
Het eerste deel is niet opgelost
"maar kan alleen in het eerst van de twee aangemaakte admin accounts een wachtwoordherstelmedium aanmaken."
maar het tweede deel wel.
Het is geen groot probleem want ik heb toch een image aangemaakt en de ww in mijn eigen kluis gezet maar ben wel nieuwsgierig of er een verklaring voor is of dat ik het verkeerd heb gecontroleerd.
 
Wat gebeurt er als je op het tweede account een herstel medium wil aanmaken dan? Krijg je een foutmelding? Of heb je 1 medium gemaakt voor meerdere accounts?
 
Als ik op het tweede account een herstelmedium wil aanmaken krijg ik eenvoudigweg die keuze niet. Ook niet met "zoeken"
Het lijkt voor mij dat ik die rechten niet krijg. Ik log dan wel in met het tweede account want dat ww wil ik immers opslaan. Mss vindt windows het voldoende als ik één ww kan hertstellen;)
 
Als je het wachtwoord van een account met administrator rechten kan herstellen is dat in principe ook voldoende. De andere wachtwoorden kan je dan via dat account herstellen.

Daarnaast is het natuurlijk bijzonder als je van meerdere accounts tegelijk het wachtwoord kwijt bent.
 
"Daarnaast is het natuurlijk bijzonder als je van meerdere accounts tegelijk het wachtwoord kwijt bent."
Zo geformuleerd wel ja maar er staan twee accounts op met elk een ander ww. Het is dus logisch dat je dan voor beide ww een herstelmedium aanmaakt.

"Als je het wachtwoord van een account met administrator rechten kan herstellen is dat in principe ook voldoende."
Dat lijkt waar maar de accounteigenaren hoeven niet accoord te gaan met het herstel van het andere account. Bv. studenten die van dezelfde pc gebruik maken maar niet altijd aanwezig zijn. Dan ben je dus behoorlijk afhankelijk als er iets met je ww gebeurt.
Daarom vind ik het vreemd dat dit alleen kan voor het eerst aangemaakte account.

Maar zoals eerder gezegd, de ww liggen goed opgeborgen in Keepass en er staat een recente image op de dataschijf.

Nog als aanvulling, als je geen ww herstelschijf kunt maken vraag ik me af of je wel rechten krijgt om het andere ww te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Zo heel veel studenten die samen 1 computer gebruiken zullen er niet zijn denk ik. Dit is natuurlijk een optie die alleen thuis gebruikt wordt. Dan kan je het gewoon even vragen. Het is niet zo dat je dan als administrator direct in iemand bestanden hoeft te gaan neuzen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan