• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wanneer welke virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

AHK

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik wil bij mijn schoonouders een virusscanner op de computer installeren, maar vraag mij af of ik voor een betaalde of gratis scanner moet kiezen.
Waar de laptop voor wordt gebruikt is e mailen, wat surfen op het net, YouTube filmpjes bekijken. Mijn schoonouders doen niet aan internetbankieren en er wordt niet veel gedownload.
Kan iemand mij adviseren?
 
Windows Defender komt altijd goed uit de test en scoort het zelfde als een betaalde versie.
Ook is de beste bescherming de persoon achter de computer.
Want je kunt nog zo goede bescherming hebben, bijvoorbeeld 1 keer op een verkeerde link klikken Kan al problemen geven.
 
en als ze een email hebben van KPN is hun "KPN-veilig = F Secure" gratis voor 2 pc's. Was een tip van Abraham54 ooit.
 
Waarom zou je een andere AV installeren als Defender het prima doet, vertel.
 
Ik heb heel lang een gratis virusscanner gebruikt zoals AVG en Avast. Niks mis mee, maar ben toch naar een betaalde virusscanner en firewall overgestapt (maak hier bewust geen reclame) sinds ik internetbankier. Als je wat rondstruint op het internet vind je gemakkelijk betere maar betalende bescherming voor verschillende pc's voor verschillende jaren. Ik voel mij beter beschermd dan een gratis virusscanner en firewall, al moet ik ook zeggen dat ik iedere maand een back-up van mijn pc's maak.
 
Ik voel mij beter beschermd
Je kunt zelf helemaal niet beoordelen of een virus scanner goed of slecht is en betaalde gebruiken gewoon dezelfde virus definities.

Maar goed, als je er liever voor betaald, tis onzin maar jouw geld.
 
Het is geen onzin om te betalen voor virusscanner van producten waar de gratis varianten vol zitten met reclame.

Zelf gebruik ik naar tevredenheid Windows Defender. Die volstaat en is geheel vrij van reclame. Daarnaast is het installeren van software van derden dan niet meer noodzakelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan