• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat betekent het groene bolletje?

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,
Vandaag valt mij ineens op dat er achter de naam van sommige reageerders een groen bolletje staat, bij andere grijs.
Wat betekent dit?
 
Als je met de muis over dat groen bolletje gaat merk je direct wat dat wil zeggen "... is online" (groen) of "... is offline" (grijs)
 
Ok! Ik zie het. Dank je wel.
 
Maar wat voor kleur heeft dat bolletje nu achter mijn naam?
(tip: als ik zelf kijk naar dat bolletje dan is dat bolletje voor mij geel...)
 
Niet zichtbaar op het forum is door jou schijnbaar ingesteld!
Dus als dat zo is, weten we nu ook wie onzichtbaar op het forum wil zijn!
 
Dat is nou flauw van jou, Abe! :D Natuurlijk weet jij dat, maar weten andere gebruikers ook dat ze de onzichtbare modus aan kunnen zetten?
Het was ook maar een geintje hoor. Ik schakelde de onzichtbare modus enkel even in vanwege de vraag van Korrigan en het antwoord daarop van artstudiog.
Een grijs bolletje dat jullie nu waarschijnlijk achter mijn naam zien, betekent niet per se dat iemand offline is. Het kan ook zo zijn dat iemand niet wil laten weten dat hij online is.
Waarom iemand de onzichtbare modus aan zou willen zetten heb ik me wel eens afgevraagd. Wil zo iemand voorkomen dat andere leden zeggen: "Hallo, ik zag dat je online was. Waarom heb je niet gereageerd op mijn vraag?"
 
In mijn begintijd heb ik het wel eens gehad dat ik keek of bijvoorbeeld Abe online was. Dan hoopte ik dat hij snel zou reageren op mijn HJT vraag. Maar jam dat was in mijn jonge jaren. :)
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan