• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wat is aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Esther63

Gast
Beste mensen,
om te duidelijk maken over mij probleem,schrijf ik alles stap van stap:
Ik heb Dell computer.paar dagen geleden heb ik windows 2000 geinstaleerd en was alles goed:dusook sneelheid,ook internet verbinding en ezv...Ik gebruik de UPC cabel ,alles is goed geinsteleerd!Twee dagen geleiden,toen ik computer opnieuw moest starten,gebeurt het volgende:
1.computer staart zich goed,
2.comt aan de scheermstart pagina Dell
3.dan comt beeld:windows woordt gestaard(onder wordt blouwe strijp voor invoelen)
4.streep is vol en
5.Computer gaat uit!!!
6.dan begint opnieuw dezelfde :begint opnieuw zelf staarten en comt beeld met Dell en ezv...
Ik heb gedaacht dat misschien iets is met energie of met voeding ,maar nadat ik probeer met F8 opstarten,computer blijft werken eindelos,maar ik heb geen internetverbinding.
zo iets heb ik nooit meegemaakt en bovendien ik ben echt niet profesioneel in computers.
ASt.help mij!!! wat is hier aan de hand?
 
maar nadat ik probeer met F8 opstarten,computer blijft werken eindelos,maar ik heb geen internetverbinding.

Naar mijn weten word de F8 toets gebruikt bij het opstarten om de PC op te starten in een bepaalde modus, normaal opstarten, veilig opstarten met net verbinding of zonder net verbinding enz...... Als ik lees wat jij schrijft start je PC op na het indrukken van de F8 toets in veilige modus zonder netwerkmogelijkheden en heb je daardoor geen internet verbinding.
Kun je even duidelijker specifiren hoe je juist te werk gaat na het indrukken van de F8 toets.
Hoe oud is die PC juist en kun je wat meer informatie vermelden omtrent de PC. Volgens mij is het probleem te wijten aan geheugenprobleem.
 
beste Swa 12,
hierbij de gegevens:Dell optiplex GX270,P4
2,6 MHZ
256 MB,40GB
nadat veilige modus is in gang,krijg ik staart blaad,maar zonder achtergroond,die had ik voordat cp begint gek worden,alle programa tekentjes staat daar maar op de zwarte achtergrond.andere veilige modus lukt niet,want comp.gaat uit zo gebeurt ook als ,,opnieuwe opstaart'' wil doen.hoe oud ik computer?weet ik niet zeker,maar niet helemaal oud(5-6jaar kan).war betreft gegeugens,of temperatuur,of ventilator en ezv-ik weet niet hoe kan ik kontroleren.als iets is met voeding,waarom gaat niet comp.uit als in veilige mode staat.toch heb ik geem internet verbinding.
ik heb help nodig ,zoals water in de woestijn
met groeten Esther
 
goed nederlands typen is blijkbaar een vak.

Als ik het goed begrijp doet de computer het wel in minimale veilige modus,
daarom denk ik dan eerlijk gezegd niet aan een hardwareprobleem. Maar een specifiek windows probleem. Ik neem aan dat je ook anti-virus en een goeie firewall geinstalleerd hebt na herinstallatie? Windows 2000 is zeer kwetsbaar op het internet als deze software niet is geinstalleerd. Ik weet niet of je ook een router hebt, dan is de kwetsbaarheid wel ietsje minder. Toen je herinstalleerde, is de netwerkkaart gewoon met windows mee geinstalleert? of niet, moest je hiervoor aparte drivers installeren? als het eerste het geval is, had de computer dus direct internet verbinding zonder anti virus en firewall. ik raad daarom mensen met een ouder besturingssysteem aan om eerst even de kabel eruit te halen voor/tijdens installatie. en dan na installatie AV en firewall te installeren, kabel erin, en meteen updaten die handel.

om een zeer lang verhaal kort te houden: Ik denk dat je windows iets heeft opgelopen en daardoor niet meer werkt.

maar aan de specificaties van je computer te zien kan deze makkelijk windows XP aan. Ik zou overwegen om windows xp te installeren. Deze vereist nog steeds goeie AV-software natuurlijk maar is wel betrouwbaarder en minder kwetsbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan