• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat is de "etcfolder" in Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Mijn gsm Samsung A52 heeft een folder genaamd "etcfolder". Die bevat de downloads en dezelfde images als de "Photo/DCM/Camera" folder.
Weet iemand wat de functie is van die etcfolder en of ik de inhoud mag wissen. Dubbele imagess hebben voor mij nl. geen zin.
Google helpt mij niet verder.
 
Uitleg over /etc:
 
Dank je maar die had ik wel gevonden. Ik heb het niet over Linux maar over Android.
Lijkt mij niet hetzelfde;)
In mijn etcfolder (althans in de back-up die ik gemaakt heb, staan alleen images en een folder met gedownloade .pdf files.
Omdat die images er dubbel op staan vroeg ik me af waarom die daar staan.
 
Android heeft een linuxkernel als basis. Android is op die wijze uiteraard niet te vergelijken met de linux disto's die op desktops en laptops worden geïnstalleerd.
 
Ik heb Android 11. Ik heb ondertussen ook even via mijn pc naar de gsm gekeken. Dan zie de folder niet. De folder wordt blijkbaar aangemaakt als ik met SmartSwitch een back-up maak. Hij staat dan tussen alle andere folders. Daarom begrijp ik de opzet en funcktie ook niet.
 
Dan zie de folder niet. De folder wordt blijkbaar aangemaakt als ik met SmartSwitch een back-up maak.
Vandaar dat ik het ook niet zag. Zal het misschien een (tijdelijke) folder voor de werking van SmartSwitch kunnen zijn? Ik heb mijn phone namelijk ook op de pc aangesloten gehad met de optie "verborgen bestanden weergeven" aangevinkt.
 
@Veng, zijn bij jou whatsapp foto's die je ontvangen hebt en wilt bewaren zo moeilijk terug te vinden op de telefoon ik heb de A52S, en dan staan die foto-s van whatsapp ergens in private onder een hele lange mapnaam.
 
@Roxmarie: bij mij staan de whatsapp images in mijn SmartSwitch back-up onder: "Samsung Backup\Backup\SM-A528B\SM-A528B_\SM-A528B_20220921121234\Photo\Android\media\com.whatsapp\WhatsApp\Media\WhatsApp Images"!
 
Ik gebruik de smartswitch niet.

Ik gebruik voor mijn foto's wel de automatische backup naar google foto's in de standaard kwaliteit (en die moet ik dus regelmatig opschonen (want de bestanden van de foto's zijn erg groot) waardoor de ruimte snel afneemt in de totale drive ruimte van Google.
 
SmartSwitch gebruik ik om een complete back-up van mijn gsm te maken. Mijn desktop back-up ik op een andere manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan