• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Wat is de snelste manier om al mijn online bestanden van Onedrive terug te halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Heb per ongeluk een HDD geformatteerd waarop al mijn belangrijke bestanden op stonden. Gelukkig gesynchroniseerd met Onedrive maar al die bestanden (123 GB) zal zeer lang duren om ze terug naar mijn HDD te kopiëren. Is er echt geen snellere manier om deze terug te halen want er wordt aangegeven dat het 15 uur zou duren?
 
Sorry voor deze vraag, gewoon negeren. Was het allemaal handmatig aan het kopiëren maar blijkt dat het heel snel gaat door de synchronisatie gewoon zijn gang te laten gaan. Is heel raar, handmatig zou hij er 15 uur over doen en bij gewoon te synchroniseren is het in een wip gebeurt. Vreemd voor mij...
 
Geen probleem, het is in elk geval opgelost als ik het goed lees.
 
Weet je zeker dat hij alle bestanden heeft gedownload en niet alleen de linkjes heeft opgehaald?

Standaard doet Onedrive namelijk alleen de linkjes ophalen. Staan er wolkjes achter de bestandsnamen of groene cirkeltjes met een vinkje? (wolkje is alleen een linkje en wordt opgehaald als het nodig is, met een vinkje staat hij echt lokaal)
 
Weet je zeker dat hij alle bestanden heeft gedownload en niet alleen de linkjes heeft opgehaald?

Standaard doet Onedrive namelijk alleen de linkjes ophalen. Staan er wolkjes achter de bestandsnamen of groene cirkeltjes met een vinkje? (wolkje is alleen een linkje en wordt opgehaald als het nodig is, met een vinkje staat hij echt lokaal)
Ja idd, en helaas wel. Zijn alleen de Links. Voordeel is wel dat ik zelf niets moet doen en dat Onedrive mooi in de achtergrond bezig is ze aan het ophalen. Bedankt voor jullie reacties hoor...Mvg. Kurt
 
Klik op het wolkje van oneDrive rechtsonder in de taakbalk en kies voor "Help en instellingen" daarna voor "instellingen" en er opent een venster van OneDrive. Klik op het tabje "instellingen" en daar zie je onderaan aangevinkt "ruimte besparen door alleen de bestanden te downloaden die u gebruikt". Als je dat uitvinkt worden je bestanden ook fysiek met je eigen schijf gesynchroniseerd en niet alleen linkjes. Dat wil zeggen dat je ook offline aan je bestanden kan (zonder OneDrive te moeten openen). Ook hier zie je bovenaan aangevinkt "OneDrive automatisch starten wanneer ik me aanmeld bij Windows". Als je dat uitvinkt ben je niet constant aan het synchroniseren maar start je OneDrive enkel op wanneer het jou past en er iets valt te synchroniseren. Ik doe dit zo omdat mijn foto's op mijn smartphone automatisch in de OneDrive zitten. Zo kan ik eerst op mijn telefoon selecteren/verwijderen/aanpassen en kies ik mijn eigen moment om thuis op de pc te synchroniseren. Zo draait die OneDrive niet constant op de achtergrond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan