• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag Wat is dit voor iets vreemds?

Vraag

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
640
Ik was in de thread "wie heeft het laatste woord" aan het kijken en opeens zie ik daar iets vreemds boven staan, vreemde woorden zoals "ob1heefthem" en "rottahdam" dus even verder kijken en het bleek een hele reeks van die woorden te zijn.
En in het begin van die reeks een gebruikersnaam van iemand die sinds 2018 niet meer het forum bezocht heeft.
Waar komt dat vandaan?

afbeelding.png

Daar staan meerdere, niet actieve gebruikersnamen is, maar die waren waarschijnlijk nog wel actief toen die tags werden geplaatst.

Oooo dat zijn tags die iemand geplaatst heeft. Vaag dat dit me nu pas opvalt dan, maar die tags lijken me daar niet echt goed.

Ik zie maar 1 gebruikersnaam daar trouwens. Waar zie jij die anderen in die regel?

Die tags lijken mij voornamelijk forumnamen. Op de eerste paar pagina's zie je dat enkele daarvan al worden genoemd en zie je ook dat er een aantal namen van forumleden achteraf zijn gewijzigd.

Bij de tags staan de volgende namen van (deels voormalige) forumleden: louisdji, kasper169, OB1, luud18, stbe en vriezzer.

Oh op die manier, maar dat zijn geen echte forumnamen dat zijn tags die al dan niet deels bestaan uit forumnamen. Alleen de eerste voor de datum noem ik een forumnaam.

Moet ik mij er ook maar bij taggen als het om winnaars gaat, ik heb een paar maanden als laatste gepost afgelopen jaar. :D

We kunnen eens kijken of we wat tags kunnen opschonen of de rechten daarop wat beperken. Maar de tags zouden moeten helpen om topics en dergelijke terug te vinden. Ik gebruik het systeem zelf niet, ben wel benieuwd of er mensen zijn die het wel gebruiken, anders kunnen we het mogelijk ook volledig uitschakelen.

anders kunnen we het mogelijk ook volledig uitschakelen.
Tags kunnen wel handig zijn, ook door via Google dingen terug te vinden dus voor mij hoeven ze niet uit. Ik gebruik ze zelf ook zelden, maar dat terzijde.

Verbaasde me alleen dat ik er namen in zag dat is niet gebruikelijk en als het winnaars moeten zijn dan horen er nog wel een paar namen bij, dus misschien alleen bij die thread aanpassen of verwijderen?
Mag ook laten staan, het stoort me op zich niet, vond het alleen vreemd omdat je normaliter van tags iets anders verwacht dan namen. ;)

Ik heb ze in dat topic nu allemaal weg gehaald, die voegen daar weinig toe. De overige tags zijn naar mijn idee niet heel snel op te schonen, kost wat meer tijd. Is wat mij betreft niet intuïtief en overzichtelijk genoeg binnen Xenforo.

Wat mij betreft prima zo, bedankt!

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan