• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat is goede Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anjella

Nieuw lid
Lid geworden
23 apr 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal

Ben hier nog niet zo bekent ..

Kunnen jullie mij beetje op weg helpen , ik ben op zoek naar nieuwe laptop de mijne is bijna 10 jaar oud en aan zijn eind
Ik wou eerst gaan voor Lenovo ...maar nu heb ik de Acer Aspire 5 A515-54-59CP gezien ..hij heeft een SSD 1000GB
wat ga ik doen met de laptop ...rond surfen geen film kijken misschien foto bewerken ... Wie heeft ervaring met deze laptop of hebben jullie andere tip prijs tot 700 Euro
 
Okee dank je wel ga het even bekijken ...de meeste hebben 512 SSD is dat genoeg ....SSD is toch net als de HD een soort van opslag op de laptop
En wel merk zou je aanraden ...
 
Een laptop met SSD is tegenwoordig zeker een aanrader, vergeleken met een HDD.
Kijk maar eens wat het verschil is.

Ik zie dat in de link van Lange Pier ook de keus voor het beeldscherm te maken is, dan weet je precies welke keus je hebt. Maar er staat al genoeg moois in het lijstje.
 
Welke merken hebben jullie voorkeur ...
 
Ik gebruik zelf een Asus, maar volgens mij is Lenovo ook een goede keus.
Maar iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen voorkeur en ervaring.
Want de 1 vindt bijvoorbeeld Asus slecht en een ander HP.

Het beste kijk je naar wat jij zoekt wat betreft beeldscherm grote, opslag ssd of hdd, werkgeheugen enz. Dan krijg je van zelf verschillende merken waar uit je kunt kiezen en dan zoek je gewoon op reviews. Dan krijg je van zelf een goed beeld over de kwaliteit.
 
Kwalitatief vind ik Toshiba, Lenovo, de Business lijnen van Dell en HP een stukje beter dan de 'rest'
Als je een laptop zoekt die weer een aantal jaar mee moet kunnen gaan, moet toch al gauw in die richting gaan denken, de zogenaamde 'rest' ziet er vaak gelikter uit, heeft soms betere specs, maar zijn minder robuust.
 
Dell, Lenovo, Asus of Medion, die is gemaakt door Lenovo, zijn prima merken maar ook zelfsamenstellen door BTO is een optie.

Ben geen fan van HP, niet te repareren, ondingen.
 
Fijn deze reactie,s denk dat ik dus maar afzie van de acer al had ie mooie specificatie,s ga nu denk ik op zoek naat Lenovo ...is SSD 512 genoeg
 
alleen een beetje internetten dan is 512 gb veel meer dan genoeg.
 
Ik heb twee Acer laptops één van 11 jaar oud waar nu een linux versie op staat en nog steeds perfect werkt en één van anderhalf jaar oud met 256 SSD en 1TB harde schijf.Ik ben persoonlijk zeer tevreden van Acer.
 
Fijn deze reactie,s denk dat ik dus maar afzie van de acer al had ie mooie specificatie,s ga nu denk ik op zoek naat Lenovo ...is SSD 512 genoeg

Ja 512 Gb is meer dan voldoende.
Hier heb ik 500 en ik heb nog 360 Gb over.
Ik gebruik de laptop ook alleen voor internetten en enkele foto`s.
Laat je nog even weten wat jou keus is geworden?
 
" Ben geen fan van HP, niet te repareren, ondingen"
Vind ik persoonlijk wel belangrijk. Ook dat je zelf accu of SSD-drive kunt verwisselen. En ik zou er ook nog steeds een optische drive in willen.
Afmetingen en gewicht vind ik zelf weer minder belangrijk maar zou ik in je afweging toch meenemen.

"is SSD 512 genoeg "
Zonder data (staat op andere drive) gebruik ik op desktop 70 GB. Op laptop de helft. Alleen als je gamed zal het snel meer zijn.
 
Ik heb 3 HP laptops waarvan de oudste al dateert van 2007. Werken alle 3 nog perfect, ook geen defecten gehad. Merk blijft volgens mij hoofdzakelijk toch en eigen voorkeur.
 
Ik heb 3 HP laptops waarvan de oudste al dateert van 2007. Werken alle 3 nog perfect, ook geen defecten gehad. Merk blijft volgens mij hoofdzakelijk toch en eigen voorkeur.

Dat zijn mij woorden in bericht 6 ook, iedereen heeft nu eenmaal goede of slechte ervaringen met een bepaald merk.
 
Hallo Allemaal

Bedankt voor het meedenken ...durf de Aspire 5 A515-54-59CP toch niet aan ...zit nu te denken aan de Lenovo laptop IdeaPad 3 17IML05 i5 Willen jullie nog even even meekijken wat jullie van deze keus vind ...ook negatieve he ...
 
Als je wilt foto bewerken zou ik een full HD (1920 pixels) willen hebben.
Ik lees bij Coolblue:
"Minpunt:
  • Met een Intel Core i3 processor gaat multitasken traag, wil je meer dan internetten en tekstverwerken kies dan voor een laptop met minimaal een i5 processor.

  • Het scherm heeft een hd resolutie, waardoor je de helft minder scherp beeld hebt dan op een full hd beeldscherm.
HD+ is 1600 pixels breed en 900 pixels hoog, waarmee een beeld vanaf deze resolutie breedbeeld is."

Met 1600 pixels lijkt het mij overigens wel mee te vallen al is het nog steeds geen 1930
 
Ik zou er 100 euro meer bij leggen en dan voor deze gaan:
Lenovo IdeaPad L340-17IRH Gaming 81LL00GMMH (799)

of 50 euro bij leggen (749) en dan deze eens bekijken:
HP 17-ca1901nd

Dan heb je in beide gevallen een fatsoenlijke i5 met ook nog andere mooie specs (betere videokaart) in plaats van een i3 voor relatief weinig minder.
Beste is natuurlijk zelf vergelijken maar ik zou zeker niet onder een i5 gaan van de 7e generatie als je foto wilt bewerken.
 
Jullie zoeken lekker fout :p
De opgegeven IdeaPad 3 17IML05 i5 is de 81WC002JMH uitvoering en die heeft een i5 10210u (dat is de 10e generatie)

De Lenovo IdeaPad 3-17IML05 81WC002HMH is degene met i3 processor

De voorgestelde lappert heeft dus al een i5 processor, maar ik ben het wel met voorgaande sprekers dat de resolutie van 900 pixels hoog, voor het mooie eigenlijk 1080 zou moeten zijn.
Als je door BlackTiger aangehaalde L340-17IRH Gaming 81LL00GMMH, heb je inderdaad wel meer pc, weliswaar met een 'oud' model processor (9e gen) maar wel een beter scherm (alhoewel er over TN of IPS nog wel een boompje op te zetten is), een 512Gb SDD en een 'echte' videokaart.
Maar ja, wel een stukkie duurder dus.
Vergelijking tussen beide , klik hier
Als je het geld kunt missen zou ik Black Tiger volgen en voor de L340-171RH gaan, heb je het geld er niet voor over dan is de IdeaPad 3 17IML05 i5 is de 81WC002JMH een prima keus.
 
Okee bedankt voor jullie reactie.s ...laat het even op mij inwerken .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan