• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WAT IS JULLIE AUDIO SETUP BIJ DE COMPUTER

eeltje74

Nieuw lid
Lid geworden
8 jan 2020
Berichten
14
Waarderingsscore
2
na 30 jaar films kijken is me nieuwe hobby muziek luisteren.

heb fx-audio dac x6 en m-audio fast track (een oude) aan me computers hangen

me Favoriete koptelefoon is creative aurvana live ( denon).

later wil ik nog 2 aktieve speakers aan me dac hangen.

Ben wel benieuwd naar jullie setup.

groet

eeltje
 

Bijlagen

  • 20200111_135029.jpg
    20200111_135029.jpg
    999,3 KB · Weergaven: 31
Dat is een mooi setje Abraham54
Heb zelf deze er al jaren aanhangen van creative
Kan mijn pc geluid ook doorschakelen naar mijn Sony geluidsinstallatie
1233199579_563600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Koptelefoons komen net uit de wasmachine en hangen te drogen? :)

Sorry hoor maar die speakersetjes zijn natuurlijk allemaal niet wat ze vrougah hifi noemden.

Actieve speakers van B&W b.v. zijn meestal wel te pruimen, wel zelf eerst luisteren.

Heb nog de DM6 van ze in gebruik maar die hangen aan een NAD pre en een Yamaha M50.

Zo zijn er meer.
 
Ik luister meestal muziek via internet radio of cd`s via verschillende Sonos speakers.
Voor de laptop gebruik ik alleen tijdens het klussen in bijvoorbeeld de garage kleine boxjes.
 
De mogelijkheden, moeten uiteraard passen bij je portemonnee, dat zal bij iedereen verschillend zijn.
Ieder individu stelt ook zijn eigen eisen aan luister genot.
 
Haha, ben net op zoek naar chromecast audio, maar zijn nergens meer te vinden!
 
De mogelijkheden, moeten uiteraard passen bij je portemonnee, dat zal bij iedereen verschillend zijn.
Ieder individu stelt ook zijn eigen eisen aan luister genot.

Dat zeg jij helemaal goed.
 
Koptelefoons komen net uit de wasmachine en hangen te drogen? :)

hehe wanneer je 50 per week heb, is een rvs gordijn roede ineens een high end koptelefoons standaard geworden. (heb rijke fantasie). wil ook nog muurplank maken en ze op yogablokken zetten. ( goedkoop en simpel, foto van internet niet van mij).

die b&w dm6 zijn mooi ja, menig gebruiken vroeger opgepakt voor geluidsoverlast hehe al woon je in vrijstaand huis ben je nog niet veilig. die moderne speakers die je liet zien vind ik niet mooi.

die edifiers ben ik ook nog nieuwsgierig naar.

groet

eeltje
 

Bijlagen

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    142,5 KB · Weergaven: 25
Ik heb al jaren de Edifier M3200 aan de pc hangen, zeer mooi geluid en mooi design. Zelfde systeem aan mijn tv, aangesloten via koptelefoon-uitgang.

edifierM3200.jpg
 
Ik luister via een prul headsetje via prul boxjes. Dus eigenlijk luister ik weinig naar muziek. Ik heb wel twee prima koptelefoons: Sennheiser HD430 (ook retro maar zeer goed, open systeem) en een HD558 (gesloten systeem). Het gesloten systeem bevalt me niet omdat ik dan niet bij de omgeving betrokken ben.
Wil ik toch eens echte muziek horen, dan via een bluetooth verbinding naar een retro (van rond 1980) maar prima Philips tuner/versterker 22AH606:
5e1ad74d79748-Philips_22AH606.jpg

en zelfgebouwde boxen met de speakers van de grootste MFB boxen (12" woofer) welke Philips toen had. Ik had ook de originele kasten maar die pasten niet in mijn boekenkast.
Daarvoor had ik 2 grote (80 cm hoog) Wharfedale boxen, ook zelf gemaakt. Mooi warm geluid maar iets minder hoog. Ik herinner me drie namen: Dovedale, Linton en Denton. Welke speaker set ik had weet ik niet meer. Daarvoor had Peerless boxen.
 
Laatst bewerkt:
Die eerste foto is niet van jou? vind die "boekenplank" wel vet. :)

Die foto is waarschijnlijk wel van hem, gezien de zin die hij later heeft plaatst -> wanneer je 50 per week heb, is een rvs gordijn roede ineens een high end koptelefoons standaard geworden.
 
euh eerst foto is wel van mij, die boekenplank is plank uit een audio meubel met wat boeken eronder.
boeken krijg je toch niet meer verkocht dus hebben ze nu andere functie gekregen hehe.

maar die haal ik denk ik weer weg heb relax stoel gekocht die lager zit dan burostoel dus me monitors kan ik ook wat lager zetten

En inderdaad heb het niet breed maar ik ben met weinig tevreden; op me onderbroeken en sokken na koop ik alles tweedehands.

ben op me 42ste al met pensioen dankzij mijn autisme. doe alleen maar waar ik zin in heb
behalve wanneer me minnares sochtends langskomt dan moet ik ff aan de bak :D:D:D:D

VenG sennheiser hd 558 is toch een open koptelefoon (aldus tweakers) ??
ik heb zelf de hd 515 en de 518 (20 euro per stuk mp), gebruik de 518 voor de tv.
de 280 pro af en toe. de open sennheisers klinken prettiger.


Bedankt Aarie25, bijgevoegd foto met ollie. en andere foto zen vriendinnetje (vd overbuurman).

groet

eelco
 

Bijlagen

  • 20200112_160805.jpg
    20200112_160805.jpg
    1 MB · Weergaven: 16
  • 20200112_164225.jpg
    20200112_164225.jpg
    913,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
@eeltje74: "VenG sennheiser hd 558 is toch een open koptelefoon (aldus tweakers) ?? "
Je hebt gelijk. Het is een open systeem. Toen ik hem anderhalf jaar geleden van mijn kinderen kreeg voelde hij zo zwaar en compact aan, vergeleken met die HD 430, dat ik zonder meer aannam dat het een gesloten systeem was en niet op de omgeving gelet heb omdat ik immers met muziek ging proberen.
In elk geval fijn dat je dit aan het licht gebracht hebt 👍 want ik voelde me al schuldig tegenover mijn kinderen omdat hij sinds die tijd nog steeds in zijn doos zit en ik Marktplaats al overwoog..
Vergeleken met de HD430 vind ik hem echter niet fijn dragen. Te veel druk op de schelpen maar mss laat dat zich een beetje oprekken.
Ik had echter net in augustus € 21.40 uitgegeven voor nieuwe schelpenomhulling voor de HD430. Die was helemaal vergaan.
Beide klinken fantastisch maar ik heb de HD430 ook weer even opgezet en die draagt toch veel fijner.
Als ik dan op deze site luister:vindi ik de HD430 toch wat "helderder" klinken. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
 
Laatst bewerkt:
zet m bovenop je pc of op een blok kaas :p dan rekt tie beetje uit


groet

eeltje
 
Laatst bewerkt:
@eeltje74 "oorkussens bestel ik altijd op ali 5 euro ofzo "
Ik denk dat ik ze daar niet gevonden heb anders had ik ze daar ook wel besteld. In elk geval ben ik er wel zeker van dat ik de originele heb. Al moest ik deze ook in het "buitenland" bestellen: Thomann - Welkom thuis!
Ik denk dat ik het mijn kinderen niet aan wil doen om hem weg te doen. Zeker niet als je zou weten hoe zeer mijn zoon zijn best doet iets leuks voor mij te vinden. Mogelijk als ik ooit bedlegerig wordt, wat God moge behoeden, dat ik hem dan wel veel ga gebruiken.
Als ik van gedacht verander weet ik je echter wel te vinden.
Op dezelfde manier twijfel ik over mijn GP422 element met eliptische naald voor quadrofonie. Ik heb nog een Lenco draaitafel staan met dat element en een hele rits LP's maar met de kleinkinderen durf ik de pick-up voorlopig nog niet op te stellen. Philips GP422 Dat element zie ik wel nog steeds op internet staan voor eerst € 300 naar nu € 125 en € 145 op MP maar blijkens reacties zijn dit koopjes.
Hartstikke goed en gedetailleerd in het hoog maar als ik op internet test kom ik zelf niet verder meer dan 13 kHz. Dus ga ik het verschil nog horen. Tja, de leeftijd he.
Van deze boxen had ik de kasten en gebruik de speakers nog steeds.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan