• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat is Nahimic Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Berichten
65
Waarderingsscore
10
Bij het checken van mijn audio op mijn nieuwe PC kwam ik er toevallig achter dat Nahimic op mijn computer is geinstalleerd. Ik heb het eens opgezocht en kwam tegensprekende stellingen tegen. De een zegt dat het een virus is en dat je het moet vervangen door Realtek, de ander zegt dat het een standaard driver is die op MSI moederborden wordt ondersteund. Deze driver staat op mijn computer sinds een schone installatie van Windows 10, maar bij de specificaties van mijn moederbord staat Realtek audio vermeld.

Moet ik de software verwijderen en vervangen door Realtek, of moet ik het op mijn PC laten. Wat zijn de voor en nadelen.
 
Welk moederbord......
Is een software audio toepassing wat ook door MSI wordt gebruikt, de Realtec is de audio codec chip.
 
Het gaat om de MSI B450 Gaming Plus Max moederbord. Ik heb ook eens gekeken wat er gebeurt als je er Realtek op installeerd. Hij combineert dan de stereo front uitgang met de surround uitgang van het moederbord. Ik meende dat je dat in de instellingen van Realtek kunt aanpassen, maar bij het openen van de instellingen deed hij het niet.
 
Wel een beetje vaag allemaal.

Je kunt in de Realtek audioconfiguratie GUI in de geavanceerde apparaatinstellingen de achter en vooringangen apart aansturen.
Althans werkt die GUI alleen met/in een oudere driver, met die nieuwe krijg ik überhaupt geen audioconfiguratie GUI.

Die optie heb je niet met die Nahimic?
 
Er zijn twee soorten Realtek drivers beschikbaar op de website. Eentje met HD audio kwaliteit en een zonder HD kwaliteit. Bij degene zonder HD audiokwaliteit werd hij op 32-bit geinstalleerd terwijl de instellingen op de map van 64 bit zitten. Dus bij de HD versie kon ik wel een applicatie voor instellingen vinden, maar toen ik die probeerde te openen gebeurde er niets. Op mijn vorige computer werkt het wel.
 
Waarom links plaatsen die al zijn geplaatst......
Er zijn twee soorten Realtek drivers beschikbaar op de website. Eentje met HD audio kwaliteit en een zonder HD kwaliteit. Bij degene zonder HD audiokwaliteit werd hij op 32-bit geinstalleerd terwijl de instellingen op de map van 64 bit zitten. Dus bij de HD versie kon ik wel een applicatie voor instellingen vinden, maar toen ik die probeerde te openen gebeurde er niets. Op mijn vorige computer werkt het wel.
Probleem is dat de nieuwe Realtek drivers het de audio configuratie niet werkt, dien je een oudere driver te gebruiken en mij lijkt beide HD te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan