• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat met Picasa ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Het blijkt dat Picasa niet verder gesupporterd wordt door Google. Ik gebruik Picasa vooral om foto albums te uploaden en beschikbaar te stellen voor andere gebruikers.

Google/foto zou een alternatief kunnen zijn, maar de gratis versie is beperkt tot 15 Gbyte, zo niet betalend.



Heeft iemand een oplossing ?
 
Hoi, kijk naar Ashampoo Photo Commander Free

Ik denk dat dit Ashampoo programma nog het dichtst komt bij wat Picassa kon en mogelijk meer biedt.
Dus organiseren en verbetering van foto's.

De installatie is geheel Nederlands en tijdens de installatie gaat jouw browser open op de Nederlandstalige website van Ashampo.
Je registreert je daar en dan krijg je de licentiecode die je gebruikt om Ashampoo Photo Commander Free als volwaardig programma te kunnen gebruiken.
 
Heel erg bedankt Abraham.

Op het eerste zicht lijkt het mappen beheer ok te zijn, maar ik stel me de vraag of de 'upload' mogelijkheden vergelijkbaar zijn, en welke ruimte dan beschikbaar is ( gratis ) om bv albums te uploaden ?
Heb jij hier een zicht op ?
 
Nee - dat weet ik niet.\Maar je hebt een Google account waar Picasa ook gebruik van maakte.
Dus gewoon daarmee doorgaan.
 
Nee - dat weet ik niet.\Maar je hebt een Google account waar Picasa ook gebruik van maakte.
Dus gewoon daarmee doorgaan.


OK, met de beperking van 15 Gbyte gratis geheugenruimte ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
15 GB is niet niks.

Hoe groot is bij jouw de map foto's?
En wil je wel alles delen?
 
90 Gbyte en zal gestaag groeien omdat ik de foto's van een club beheer die getoond worden via een website van deze club.
 
Heb je het tonen van foto's op die website dan niet gekoppeld aan het Facebook account of Flicr - dat scheelt een hoop werk en opslagkosten!

Een voorbeeld: http://www.vogido.nl/fotos/

En de foto's die je post - zijn de voor de webweergave wel aangepast?
 
Heb je het tonen van foto's op die website dan niet gekoppeld aan het Facebook account of Flicr - dat scheelt een hoop werk en opslagkosten!

Een voorbeeld: http://www.vogido.nl/fotos/

En de foto's die je post - zijn de voor de webweergave wel aangepast?

Abraham,

Heb geen ervaring met Flickr.

> Gratis ?
> Beheer albums ?
> Toegankelijk voor andere gebruikers en toegankelijk via URL adres ?
> Welke opslagruimte ?
> Hoe verklaar je koppeling aan Facebook minder werk, hoezo ?
 
https://www.flickr.com/?ytcheck=1

flickr is van Yahoo en maak daar dan een account aan - dan kan je de opties en mogelijkheden onderzoeken.

Hoe organiseer jij dan tot op dit moment de foto's voor jouw clubwebsite?


De foto's staan gegroepeerd in mappen op mijn schijf. Elke groep wordt dan als album gepload naar Google/foto waar elke album bereikbar is via URL adres. ( voordien vanuit Picasa )
De foto's in mijn schijfgeheugen kan ik backuppen naar externe schijf indien capaciteitsprobleem.
 
In principe moet dat ook mogelijk zijn met de albums die je Ashampoo aanmaakt.
 
Overigens heb ik als webbeheerder voor redacteuren van hun website een complete handleiding gemaakt.
Want ik kreeg ooit de opmerking van iemand die ei dat hij Publisher niet kan uploaden.
Vanaf dat moment beschouw ik dan ook iedereen die met de websites van heeft als digibeet en van daaruit is een handleiding ontstaan.

Indien jij de foto's voor het webpublicatie wil aanpassen, waardoor de omvang behoorlijk terugloopt en foto's dus ook sneller laden, dan kan ik je delen uit die handleiding posten.
 
Graag Abraham, met dank bij voorbaat en gtjes
 
Nu even een vraag nog van mijn kant.

Is het de bedoeling dat de foto's geuploaded worden naar de clubwebsite zelf?

En gebruik je daar dan een fotoslider?

En is het een Wordpress site?
 
Ben jij er al achter welke slider gebruikt wordt?
Overigens: omdat je toch met WordPress werkt, overweeg ik nu de complete handleiding beschikbaar te stellen?
 
Ben jij er al achter welke slider gebruikt wordt?
Overigens: omdat je toch met WordPress werkt, overweeg ik nu de complete handleiding beschikbaar te stellen?

Waarschijnlijk te snel gereageerd : gebruik enkel Wordpress faciliteiten, sorry. ( Enkel dia show )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan