• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Wat nodig voor triple monitor setup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sally Tessio

Junior lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Ciao allemaal,

Wellicht dat iemand me kan helpen met het volgende: ik wil graag een derde Philips 243V7QDAB aanschaffen om een triple monitor setup te realiseren voor mijn online poker sessies. Ik heb echter onvoldoende HDMI/DVI ingangen hiervoor, waarvoor ik iets moet verzinnen. Ik heb wel eens van splitters gehoord, maar weet daar niet zoveel over. Will it get the job done, en hoe beïnvloedt zoiets de performance van je pc en beeldkwaliteit? Als er factoren zijn die hier mee samenhangen, kan iemand mij dan wellicht uitleggen waar ik op moet letten en waar mijn (oude) pc aan moet voldoen?

Cheers,
Sally
 
je kan denk ik beter eerst vertellen over je pc/laptop en de hardware, dan kunnen mensen je een beter advies geven.
 
Of plaats eens een foto van de achterkant van je pc
 
Yes, natuurlijk! Weten jullie voldoende met de volgende gegevens en screenshot?

Besturingssysteem: Windows 7 Professional
Model pc: HP Compaq 6200 Pro MT PC
Classificatie: 5,1 Windows Prestatie-index
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2400 3.10GHz
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT 710
Harde schijf geheugen: 456GB (358GB beschikbaar)
RAM geheugen: 4,00GB (3,89 GB beschikbaar)

Achterkant pc.jpg

Let me know! :)

Sally
 
Volgens mij zou het misschien wel kunnen, vermits je in de bios je onboard kaart ook kunt aanzetten.
Met een splitter ga je hetzelfde beeldscherm krijgen en ik neem aan dat je echt zelf wilt kunnen bepalen op welk scherm er wat komt.

Ik zie dat je op je NVidiakaart nog 1 VGA aansluiting over hebt, met wat geluk kun je daar nog een monitor aan koppelen, zou je met een huidige 2de monitor even kunnen testen.

Daarnaast heb je dus je onboard aansluiting, deze kun je ook als aparte aansluiting gebruiken en daar ook nog een monitor op hangen. Moet je dus wel in de bios kunnen aangeven dat deze ook aan mag staan, zodat hij niet automatisch uitgeschakeld wordt.
Zo heb ik het momenteel hier ook thuis aangesloten.

Mocht je die vga aansluiting op je nVidia kaart toch niet kunnen gebruiken zou ik gewoon een relatief goedkoop tweede vga kaartje erbij zetten.
 
Kunnen er gewoon 3 aan
Ook een optie, moet je dan wel in die software van nVidia configureren, die ging vervelend doen bij mij, vandaar die onboard Intel erbij. Geen problemen mee maar 4 GB is wel wat weinig ja. Ik heb iets van 512 mb aan die kaart toegewezen maar dat is ook wat makkelijker met 16 gb intern. Kunt ook 128 geven, voor pokerscherm genoeg lijkt me.
Er ligt hier een Intel HD 630 in en zo zwak is die niet, die kan ook gewoon 1920x1080 aan en voor poker zou dat toch ruim voldoende moeten zijn.
Er is in elk geval keuze voor TS.
 
Bedankt voor het advies, heren!

Zoals jullie merken ben ik geen computerkenner, dus ik lees dit morgen nog eens goed over, zal met mijn tweede scherm de aansluitingen testen en kon heel misschien terug voor een extra vraag. Zo niet, dan zal ik nog een berichtje sturen dat alles is gelukt, zodra het is aangesloten en voldoende lijkt te werken.

Have a good one!

Sally
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan