• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wat te kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederiek_1981

Bekend gezicht
Lid geworden
5 aug 2019
Berichten
120
Waarderingsscore
1
met die heisa over die windows 11 ben ik aan het denken om toch maar linux te proberen. ik heb een laptop intel i5 7the generatie, die is van 2019, en ik zou die moeten wegdoen voor een ander. denk het niet, ben er supper content van, werkt snel en vlot. is een vostro dell 15 3000 series.

welke linux raden jullie aan die heel wat weg geeft van windows en waar ik ook programmas van windows op kan draaien. denk aan VLC media player, acrobat reader X, whatsapp, veel ashampoo software enz....
 
Heb je al met Linux gewerkt? is een heel ander besturingssysteem hoor, niet zo makkelijk vind ik?
 
@frederiek_1981
Waarom open je steeds nieuwe topics?
Dat is nergens voor nodig, want deze vraag had je ook in een ander topic kunnen vragen.
Ik gooi de andere topics dicht.
 
Ubuntu lijkt hier en daar wel op Windows. Echter blijft het Linux en dus zal je met de terminal om moeten leren gaan.
 
Heb je al met Linux gewerkt? is een heel ander besturingssysteem hoor, niet zo makkelijk vind ik?
Eigenlijk is het gewoon even wennen, tis eigenlijk veel makkelijker dan Windows, driver laden terwijl de boel draait b.v, tis een bestand OS t.o.v. een disk OS zoals Windows.

Al begin jaren '90 mee gefröbeld, toen was het idd moeilijk, kernels bouwen en compileren en het grafische deel goed instellen met de juiste window software, dat hoeft niet meer.
 
Haal een live Linux distributie op dan kun je ermee spelen v.a. een USB stick.
 
In een linux distributie, zitten al heel veel programma's inbegrepen zoals b.v. libre of open office, vlc player etc. En via het software center (vergeef me als ik het fout zeg, ben geen door gewinterde linux gebruiker) kun je heel veel programma's makkelijk installeren. Volgens mij is Linux mint zeer toegankelijk. Maar live distributie wat lange pier voorsteld is een goed idee, dan installeer je nog niets, en kun je zien, hoe het eruit ziet.
 
En is linux mint een goede. Volgens afbeeldingen trekt die wel op windows
 
En is linux mint een goede. Volgens afbeeldingen trekt die wel op windows
Het is maar net wat je belangrijk vindt, elke Linux distro heeft een iets andere focus. Mint en Ubuntu zijn wel primair meer gefocust op de grafische schil, waardoor deze door Windows gebruikers als eenvoudig worden ervaren om op over te stappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan