• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat voor Windows 7 is Beter bij 3GB Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin538

Gevestigd lid
Lid geworden
30 apr 2011
Berichten
393
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,

afgelopen weekend heb ik mijn computer klaargemaakt,
en er windows 7 64 bits op geinstalleerd via USB wel met eigen Code,

nu is deze soms redelijk traag maar wordt hij ook vrij warm,
ik heb speccy en Cleandiskinfo al geprobeerd,
de processor en CPU draaien ook niet 1 snelheid maar hij draait een onregelmatige snelheid,

nu vraag ik mij af welke bits windows kun je het beste draaien met 3GB Ram?

Dit zijn de gegevens van PC:
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Versie 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemfabrikant Packard Bell NEC
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz, 2926 MHz, 1 core('s), 1 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. 20t, 19-9-2005
Genstalleerd fysiek geheugen (RAM) 3,00 GB
Totaal fysiek geheugen 3,00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 1,15 GB
Totaal virtueel geheugen 6,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 3,92 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,00 GB

Mijn Videokaart is een Nvidia Gforce210 512 MB DDR3
Graag hoor ik jullie advies hier over.

Groeten,
Erwin538
 
Hallo Erwin538,

Wat bedoel je precies met computer klaargemaakt?
Heb je deze nieuw gebouwd of heb je er Windows opnieuw opgezet?
Draaiden er voorheen al een besturingssysteem op en zo ja, welke dan?
 
ik heb vorige week een het bovenstaan moederbord gekocht op marktplaats nu heb ik alles aangesloten wat onderdelen hier en daar vervangen, zoals videokaart en dvd speler nu heb ik er ook totaal 3gb geheugen ingezet maar als de computer draait hoor in de processor en CPU Fan regelmatig aanhalen dus deze gaat dan harder draaien en weer zachter draaien, nu heb ik dan ook speedfan aanstaan en zie dat de temperatuur regelmatig oploopt tot 67`C nu heb ik er afgelopen zondag dus windows 7 64 Bits opgedraait deze draait prima en vlot maar af en toe kan de processor het niet bij benen. nu vraag ik mij dus af is een windows7 64bits versie niet te veel gevraagd voor een Intel Pentium 4 516 Prescott 90nm Technologie moederbord? groet erwin
 
Een van de grote voordelen van 64-bit is dat het systeem makkelijker (en berhaupt) met meer dan 4GB RAM om kan gaan, aangezien jij 3GB RAM hebt heb je daar geen voordeel aan.
Ik raad dus ook aan om de 32-bit versie te proberen.
 
ok ga ik even kijken waar ik mijn disc met windows 7 32 bits ligt
 
zoals jannemanb al zei: je kan beter een 32 bit gebruiken als je 4 gb ram hebt of minder. vanaf dat je erboven gaat zou je best een 64bit versie pakken
 
inmiddels is de 32 bits versie geinstalleerd ben nu bezig met configureren naar eigen samenstelling en de updates aan het installeren en dan ben ik weer up to date. :p
 
x64 is pas van toepassing als je meer dan 4GB RAM hebt.
 
ik heb middels alles rond deze topic is verder niet meer van toepassing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan