• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Wat vragen/probleempjes, Ibm Thinkpad t21 win 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCWIN

Gevestigd lid
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
231
Waarderingsscore
0
Hallo, ben een tijd weg geweest van dit forum maar ik ben weer terug met een oude laptop,
Ik wil graag 2 monitoren gebruiken, maar windows 2000 laat mij dat niet toe,
Ik wil graag mijn bureaublad extenden of zo iets maar ik krijg alleen de zelfde beeld als op de hoofd monitor
Wat kan ik er aan doen?
groeten deniz

of misschien upgraden naar xp?

---------- Bericht toegevoegd op 13:20 ---------- Vorige bericht was op 13:17 ----------

ook kan ik geen flahplayer installeren,
En wat kan ik daar aan doen?
 
Hoi, dat is echt een oud machientje dat jij gebruikt.
Nee, twee monitoren is teveel voor de eenvoudige videokaart in die T21 van jou.
Hoeveel werkgeheugen heb jij erin zitten?
En gebruik je enkel IE6 of heb jij inmiddels een moderne browser genstalleerd?
En als laatste vraag: welke antivirussoftware gebruik jij in Windows 2K?
 
Er zit 384mb Werkgeheugen in,
en ik gebruik mozilla firefox 12
En ik gebruik avast als antivirus

eerst zat er windows vista op....
dat was erg traag maar daar had ik wel twee werkende monitoren

---------- Bericht toegevoegd op 13:49 ---------- Vorige bericht was op 13:48 ----------

Kan dat ook met windows xp? ik krijg bij eigenschappen die 2 monitoren niet in beeld,
dan staat er alleen multi monitor on s3 graphics savage...
 
Hoe moet ik het uitleggen.
Met maar 384MB werkgeheugen en een P3 processor kan je het beste bij Win 2K blijven.
En Firefox is er al in versie 23.

Accepteer dat je notebook leuk is - maar niet meer mee kan in deze tijd.
Jouw notebook is ontworpen voor Windows 95, Windows 98 en Windows 2000 - dus het beestje is inmiddels 13 14 jaar oud!
 
Ja.. Dat is zeker waar,
Eigenlijk had ik hem 2 dagen geleden gekocht met het idee om voor school te gebruiken (tekst typen)
en voor mijn vader die een diskette station nodig had om al zijn brieven die hij aan zijn broer had gestuurd omdat die helaas is overleden,
zelf heb ik hem nooit gekend. maar nu heeft hij dus al die brieven vanaf 1998! nog voor mijn geboorte:D
over de computer,
de processor is ook een raar verhaal,
dxdiag zegt dat het een p3 700mhz
eigenschappen van deze computer zegt, family 6 model 8 stepping 10
en de bios zegt p3 900mhz welke klopt nou eigenlijk,
en ik ga straks denk ik even kijken of ik win xp kan instaleren :D
 
Och, jij hebt jouw vader's broer nooit gekend, dat vind ik droevig voor jou.
Maar nu begrijp ik dus waarom je dit beestje hebt aangeschaft.
Een en ander had overigens ook gekund met een extern USB-diskettestation - dat was misschien een beter idee geweest, maar fijn dat alle diskettes het nog deden.

Over de Processor, die is dus waarschijnlijk al met Intel's Stepping uitgevoerd, dus minimaal 700Hz en maximaal 900Hz.

Indien je geen internet benodigd, blijf dan lekker bij Windows 2000.
Windows XP met 384MB en de nodig beveiliging erin, dat loopt niet lekker.
En maximaal is maar 512MB werkgeheugen mogelijk in dat notebook.
 
Volgensmij is het een processor met speedstep technologie.
Maar de accu is ook kapot dus dan draait ie toch meestal op 900mhz?
En zal die wel goed draaien met 512mb winxp?

---------- Bericht toegevoegd op 15:37 ---------- Vorige bericht was op 15:27 ----------

En anders...
Is het mogelijk een instalatie van windows 98 en 2000 op de notebook te hebben?
 
Tegenwoordig geldt ook voor XP toch minimaal 1GB werkgeheugen, wil je er vlot mee kunnen werken.
En zoals voor Windows 2000 al sinds 2009 de ondersteuning is afgelopen, gebeurt dat voor Windows XP op 8 april 2014!
En Speedstep is het juiste woord.
Kan je dat uitschakelen in het bios?
 
Ik zou het niet weten je heb volgens mij een programma van intel om het uit te zetten.
Het lijkt mij ook erg leuk om win 95, 98 en dus 2000 sp4 en met rollup 1.
Kan dat gewoon of is dat niet mogelijk?

---------- Bericht toegevoegd op 16:02 ---------- Vorige bericht was op 15:44 ----------

Ook vindt ik het raar dat ze op het internet wel 2 scheremen hebben bij eigenschappen waar je je resolutie kan instellen. En ik zie maar 1 monitor ookal gebruik ik maar 1 monitor staat er onder display:
[Multiple Monitors] on S3 graphics savage/ix 1014.
Ik kan dus niet tussen 2 schermen kiezen.
 
Waar heb jij de drivers vandaan.
Het beste adres is Lenovo namelijk.

En al die oude Dos-versies van Windows - niet meer aan beginnen.
 
Die heb ik allemaal van lenovo gehaald.
En windows 2000 werkt eigenlijk prima ook het internetten.
Hij houdt alleen niet van veel multitasken maar daar is ie ook veel te oud voor.
Gellukig zit er een com poort op of serile poort. Ik ga naar een techniek school waar ik voertuigen ga studeren.
Met een kabel die van obd 2 naar com ging kan ik die auto's uitlezen
 
Multitasken in de moderne zins des woords lukt nooit echt met snglecoreprocessor.

Die programma's zullen wel werken in jouw notebook met Win2000, maar vraag niet met wat voor snelheid.

Ik denk dat je beter kan gaan omkijken naar bijvoorbeeld een Dell Latitude D830.
Daar kan je makelijk Windows XP of zelfs Windows 7 inzetten.
En gemiddeld genomen kan je zo'n notebook al voor een honderd euro scoren.
 
Ik had deze ibm ook voor maar 25 euries gekocht :D
maar wat is er mis met de oudere dos windows?
ik wil het voor de fun af en toe gebruiken en gebruik gewoon win 2000 dan voor dingen die je moet doen internetten,tekst verwerken dat soort dingen
 
Je hoeft echt niet alle drie de Dos-versies te installeren!

Begin dan met Windows 98 - denk eraan - daar heb je een opstartdiskette voor nodig!
Maak een partitie van ca 15 tot 20GB ervoor aan.
Daarna installeer je dan Windows 2000 weer en als het goed gaat installeert die laatste dan een bootmanager.
 
Ohw....
Heb maar een hdd van 12gb.
Maar ik ben al bezig met xp.

---------- Bericht toegevoegd op 18:38 ---------- Vorige bericht was op 18:30 ----------

Nou win xp genstalleerd maar ik heb nergens toegang tot iets. Niet met de adminstrator account.
Hoop dat het nuet voor niks was.....

---------- Bericht toegevoegd op 18:42 ---------- Vorige bericht was op 18:38 ----------

Overal krijg ik dit"windows cannot accea the specified device path or file you may not have the appropriate permissions to access"
Ja juist ja uhm....
What to do? het is winxp pro
 
Hij zat er echt op en vista home premium ook maar nu kan ik ook geen opstartdiskette vinden....
Geluk staat aan mijn zijde kuch...
 
Die laptop? Is een mooi ding maar ik denk sat ik daar niet genoeg geld voor heb.
Ik heb bijna alle windows versies liggen nog even win me proberen die niet dan win 2000

---------- Bericht toegevoegd op 19:20 ---------- Vorige bericht was op 19:11 ----------

Ik denk dat iik nu In dos zit.
Dan staat er d:\>
Dan typ ik setup er achter met win98 cd.
Dan doet ie een routine cobtrole daarna niks meer.
Hij zegt op het eind windows setup vereist 7340032bytes shijfruimte op station c;.
Hoe start ik die setup nu dan om te instaleren?

---------- Bericht toegevoegd op 19:45 ---------- Vorige bericht was op 19:20 ----------

Ik begin weer aan windows 2000 kom niet erg ver met ms dos..
Begrijp er geen hol van ; D
 
Lol.
Had gegoogled op Windows 98 installeren.
Wijs besluit om enkel Windows 2K weer te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan