• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waterschade laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zuzan

Junior lid
Lid geworden
30 mrt 2011
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Beste allemaal,
Ik hoop dat ik dit niet op de verkeerde plek post.

Ik heb gisteren een glas wijn over mijn toetsenbord van mijn laptop laten vallen. Het was echter heel weinig dus ik was dom genoeg om te denken dat de schade niet al te groot zal zijn.
Ik heb mijn laptop toen afgesloten, 'drooggedept' en toen weer geprobeerd aan te zetten (zonder succes, of course).

Mijn laptop staat nu inmiddels 12 uur op zijn kop met een ventilator erop gericht. Ik krijg de laptop nog steeds niet opgestart en vraag me af what's next?

Ik had gehoopt dat alleen mijn toetsenbord kapot zou zijn, maar ik begin nu bang te worden dat de hardware ook beschadigd is. Is er een mogelijkheid dat hij nog langer moet drogen en dat hij op een later moment wel opstart? Of wil dit nu als het ware al zeggen dat er veel meer dan mijn toetsenbord kapot is en dat ik me moet voorbereiden op een nieuwe laptop?

Alvast bedankt!
 
een soorgelijke ongeluk heb ik ook gehad maar dan met water, nadat ik me laptop 3 dagen niet kon opstarten deed het opeens weer. soms duurt drogen langer dan je denkt maar het beste is een geruime tijd de laptop laten drogen zonder enig vorm van stroom er op (dus ook batterij er uit).

succes iig!
 
een soorgelijke ongeluk heb ik ook gehad maar dan met water, nadat ik me laptop 3 dagen niet kon opstarten deed het opeens weer. soms duurt drogen langer dan je denkt maar het beste is een geruime tijd de laptop laten drogen zonder enig vorm van stroom er op (dus ook batterij er uit).

succes iig!

Hmm, dit geeft me weer wat hoop, bedankt!
Ik heb de batterij er al uitgehaald. Kan het kwaad om af en toe te proberen of hij al opstart? Ik ben erg ongeduldig pfff...
 
Hmm, dit geeft me weer wat hoop, bedankt!
Ik heb de batterij er al uitgehaald. Kan het kwaad om af en toe te proberen of hij al opstart? Ik ben erg ongeduldig pfff...


Ik zou het niet doen wees geduldig en gij zult beloont worden :biggrin:
 
Oke, ik ga m'n best doen. Nogmaals bedankt!
Nog andere meningen?
 
Bedoel je over dat glas wijn?
 
Erg flauw.
 
Lol XD waar op het toetsenbord en hoeveel is niet zo veel? En wat werkt er niet of doet ie helemaal niks?
 
Over de linkerkant van het toetsenbord, ongeveer de helft van het toetsenbord.
Er is ongeveer 1/5 uit het glas over het toetsenbord gekomen. Misschien zelfs wel minder.
Hij start niet meer op, doet dus helemaal niks meer. Lampjes gaan ook niet branden.
 

Ik heb gisteren een glas wijn over mijn toetsenbord van mijn laptop laten vallen. Het was echter heel weinig dus ik was dom genoeg om te denken dat de schade niet al te groot zal zijn.

Wat is nu dom? Niet dat laten vallen van een glas wijn. Dat kan iedereen gebeuren. Dat laatste in die quote is wel een klein beetje dom, omdat het tegendeel vaak op internet omschreven staat. Dom is dat je met vloeistoffen en etenswaren in die buurt van de laptop komt. Ik heb al heel vaak dergelijke gevallen op internet gelezen.

De schade is vaak aanzienlijk. Maar goed, achteraf is alles flauw. Zou zeer te betreuren zijn als je een nieuwe laptop moet kopen.
 
Schroef het toetsenbord van de laptop en zoveel mogelijk andere onderdelen er van af.

verwijder de overige vloeistof.
ondersteboven zetten en hopen

En test de notebook zonder accu. (dus alleen op netstroom!)

suc6
 
Schroef het toetsenbord van de laptop en zoveel mogelijk andere onderdelen er van af.

verwijder de overige vloeistof.
ondersteboven zetten en hopen

En test de notebook zonder accu. (dus alleen op netstroom!)

suc6

Bedankt!
 
Ik zou de laptopbehuizing openmaken en zoveel mogelijk componenten demonteren. In het ergste geval moet je een component vervangen.

GRTZ CompGerd
 
Wanneer ik de laptop nu aan probeer te zetten lijkt hij normaal op te starten voor 5 seconde, maar dan sluit hij vanzelf weer af.
 
Heb je de laptop al gedeeltelijk uit elkaar gehaald.
Je hebt de grote kans dat er nog wjin onder het toetsenbord zit.

En probeer hem niet zo heel vaak op te starten dat maakt het alleen maar slechter.
 
Door het opnieuw opstarten, nadat de wijn erover is gegaan, en de binnenzijde niet droog was, heb je waarschijnlijk kortsluiting gemaakt met voor een laptop moeilijk herstelbare schade.
Toch succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan