• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Waymo (= ook Google)

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
A

Abraham54

Gast
In de Amerikaanse staat Arizona is Waymo van start gegaan met zelfrijdende taxi's zonder enige bestuurder aan boord.
Dat kan in Arizona, omdat de wet aldaar het rijden zonder chauffeur toestaat.
In Californë, de thuisstaat van Waymo, moeten zelfrijdende auto's van een hulpchauffeur voorzien zijn.

 
Ik heb me hier niet heel erg in verdiept maar Tesla is hier ook al aan begonnen, zij testen niet in Arizona, maar in de staat waar de Tesla fabriek staat (denk ik). Er moet dus iemand achter het stuur zitten (meestal is dit Elon Musk die er op social media over loopt op te scheppen), die niks doet, maar wel wegens wetten moet zitten. Er zijn zelfs al wat zelfrijdende Tesla's met bestuurders op de weg.

'Elk' bedrijf vind het nu noodzakelijk zelf rijdende auto's te ontwikkelen, voor de mensen die moe uit hun werk komen fijn, maar de deelnemers van de formule 1 gaan er waarschijnlijk vrij weinig mee doen. :p

Ik vind het een interessant idee, maar of ik het echt zou gebruiken is een andere vraag. Ik ben wel benieuwd wat ze hiermee kunnen of doen over drie jaar.
 
Ik weet ook niet of ik dit zou gaan gebruiken.
Ik vindt het ook interessant hoe het probleemloos kan werken en de techniek er achter. Maar ik rij liever zelf.
 
Je moet er ook niet aan denken dat het gehackt gaat worden en dat dan de remmen ineens niet meer werken.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan