• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Web pagina niet toegankelijk van buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sylvesterke

Nieuw lid
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Waarschijnlijk een veel gestelde vraag.
Doch ik denk dat dit een 'eigenaardigheidje' is. Schiet niet, want ik ken er niet veel van.

Ik heb al jaren op en oude Windows XP een monitoring draaien voor zonnepanelen. Dit is maar een detail, het gaat om de module die de data op het netwerk/internet publiceert
Dit draaide altijd goed : 192.168.1.20 gaf direct toegang tot de web pagina via intern netwerk.
Vanaf buiten was deze onmiddellijk bereikbaar met EXTERNIPADRES:1352 of DDNSNAAM:1352 was de pagina direct toegankelijk.

Ik heb de oude doos vervangen door een nieuw PC'tje met Windows 10 home.
Intern geen probleem, web pagina is toegankelijk via het interne IP adres. Maar van het moment dat ik het extern IP adres ingeef (of met DDNS naam) krijg ik geen toegang.
Ook 192.168.1.20:1352 werkt intern niet, en dat werkte vroeger wel.

In de router is de poort correct geforward naar 192.168.1.20

Ik zoek me gek, wat kan hier het probleem zijn?

Grote dank alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is 192.168.1.20 nog steeds het ip-adres van de windows 10 home pc? Ga dit na via uitvoeren->cmd->ipconfig. Als het ip-adres veranderd is, kun je het terugveranderen. Meestal kun je op de router DHCP Binding instellen zodat een bepaalde pc op het netwerk steeds hetzelfde ip-adres krijgt toegewezen.
 
Het is tevens handig om de pc dan via zijn interne netwerkkaart te voorzien van een vast IP adres.
 
Is de firewall ook goed ingesteld?
Want die kan het ook nog tegen houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan