• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Webbrowser zwarte layover

Status
Niet open voor verdere reacties.

René99

Nieuw lid
Lid geworden
1 aug 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Zowel Chrome als Edge vertonen bij sommige urls een zwarte, beetje transparante overlay waaronder ik de webpagina wel kan zien, maar kan geen knop of zo bedienen. Zie bijgevoegde schermprint.
Weet iemand hoe dat komt en hoe dit op te lossen?
Bij voorbaat hartelijk dank!

René
 

Bijlagen

  • 2022-08-01.png
    2022-08-01.png
    702,5 KB · Weergaven: 10
Heb jij in Windows zelf kleuren aangepast?

Kijk eens of het helpt om Edge te resetten, om uit te sluiten dat het bij de browsers zelf ligt.

De standaard instellingen van Microsoft Edge zijn te herstellen via de knop Instellingen en meer (de knop met de drie puntjes), optie Instellingen, onderdeel Instellingen opnieuw instellen, optie Instellingen terugzetten op de standaardwaarden, knop Opnieuw instellen. Hiermee worden de instellingen van Edge gereset, maar blijven de opgeslagen favorieten, browsegeschiedenis en wachtwoorden behouden. Start Edge niet meer op, reset de browser dan door deze opnieuw te installeren via Instellingen > Apps > Apps en onderdelen, klik bij de vermelding Microsoft Edge op de knop met de drie puntjes, optie Wijzigen, knop Herstellen (Windows 10: Instellingen, onderdeel Apps, sub Apps en onderdelen, selecteer Microsoft Edge, knop Wijzigen, knop Herstellen).
 
Ook kun je even de Windows instellen nalopen.

Kijk even of Donkere achtergrond instellen aan staat.

De achtergrond van de meeste standaard-apps in Windows is wit. Dat kan wat fel zijn en zelfs zeer doen aan de ogen. Stel zo een donkere achtergrond in voor apps, zoals de rekenmachine:

  • Klik op de Startknop in de Taakbalk.
  • Klik op Instellingen (het pictogram van het tandwiel).
  • Klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik op Kleuren.
  • Klik bij de optie 'Kies een standaard app-modus' op het uitklapmenu.
  • Klik op Donker.
  • De achtergrond van de Instellingen wordt direct zwart.
  • Klik rechtsboven op het kruisje om de Instellingen te sluiten.

Liever een witte achtergrondkleur? Volg bovenstaande stappen, maar klik dan bij 'Kies een standaard app-modus' op Licht.
 
Ik vermoed dat de browser extensie I don’t care about cookies
hier debet aan is. Ik heb dat ook soms, dan moet ik hem op desbetreffende pagina even uitschakelen (en dus zelf de cookie melding accepteren).

Dus op de extensie klikken en dan klikken op "extensie uitschakelen op de webpagina die er zo vreemd uit ziet"

Hierna is de pagina goed te lezen en niet meer wazig.

Of wellicht een aparte add-blocker, die dit blokkeert zou ook nog kunnen.

Het komt mij in ieder geval bekend voor.

Maar thefork, deed het bij mij in Firefox zonder problemen.
 
Allen hartelijk dank: problem solved na reset instellingen van zowel Chrome als Edge
 
Fijn dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan