• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Webcam als 3d printer bewaking

Status
Niet open voor verdere reacties.

gastoff

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2010
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een vraag althans zit met een probleempje.

Ik heb een 3d printer, niet de allersnelste maar hij doet wat hij moet doen.

Heb nog een usb webcam liggen waar ik niets mee doe en een mini laptop (draait nog win 7 32 bit) dit draait niet geheel lekker maar omdat ik deze laptop gebruik als draagbare scherm voor een programma dat beste draait op windows 7 (iets voor radio controlled) Boeit mij niet zo heel veel wat deze laptop is het werkt prima voor waar ik hem voor gebruik.

Echter zat ik zo te denken als het ook handig zou zijn om de webcam hier op aan te sluiten die mijn 3d printer in de gaten houdt en dat dat door gestuurd wordt zo dat ik het op me telefoon in de gaten kan houden. Sommige prints duren 18 uren of langer.

Als ik dit google krijg ik verschillende opties maar het is 95% meer de andere kant op je mobiele telefoon camera viewen op pc en reverse is tot nu toe aam programmas die ik heb geprobeerd zoals ispy irius etc voor mij als leek niet mogelijk.

Dit moet toch mogelijk zijn?

Anders heb ik ook nog een lenovo mini pc (i3) zo'n max 65 watt computertje liggen
Deze draait op win 10 als goed is 64 bit

Echter had ik andere plannen voor deze pc vandaar dat ik dat eerst met die mini laptop wil proberen.

Normaal zou je voor zo iets een single board pc gebruiken (ardriuno of zo iets)
Maar ja die heb ik niet en heb 2 "vrije" pc's liggen waar ik niet zo veel mee doe en kunnen in mijn ogen goed gebruikt worden om bijvoorbeeld beeld materiaal door te sturen.

Ik heb teamviewer geprobeerd en andere software waarbij je de controle over kunt nemen maar dit zorgde voor enorm langzaam beeld.

Zat zelf meer te denken aan iets als een vpn/server achtige idee waar ik op me mobiel kan in loggen hetzij via thuisnetwerk als ik thuis ben maar ook via 4g/5g als ik ff snel boodschapje aan het doen ben.

Kan iemand mij helpen / uitleggen dit voor elkaar te krijgen

Mijn dank is groot
 
Ik vermoed dat niet de software het probleem is, maar het netwerk/internet, in combinatie met de hoeveelheid data.

Ik werk vaak genoeg met anydesk en teamviewer om die niet meteen als schuldige aan te wijzen.

Paar vragen:

Wat bedoel je precies met langzaam beeld?

Welke webcam en welke resolutie gebruik je op de camera?
Wat zijn de specs van de mini laptop?
Wat is de resolutie van het scherm?
Hoe is de laptop verbonden met het internet? (wifi/bedraad)
draai eens een speedtest.net test van de verbinding en plaats de resultaten hier.

Wat is de snelheid van je internet verbinding?
 
Ik vermoed dat niet de software het probleem is, maar het netwerk/internet, in combinatie met de hoeveelheid data.

Ik werk vaak genoeg met anydesk en teamviewer om die niet meteen als schuldige aan te wijzen.

Paar vragen:

Wat bedoel je precies met langzaam beeld?

Welke webcam en welke resolutie gebruik je op de camera?
Wat zijn de specs van de mini laptop?
Wat is de resolutie van het scherm?
Hoe is de laptop verbonden met het internet? (wifi/bedraad)
draai eens een speedtest.net test van de verbinding en plaats de resultaten hier.

Wat is de snelheid van je internet verbinding?

Je vermoedens waren fout, lag wel aan het software.

Gebruik nu yawcam en alles is perfect zoals ik het wil.

Toegang op me telefoon via 4g/5g toegang via local netwerk. Binnen 5 minuten gerealiseerd.

Enige wat ik nog moet doen is een nieuwe netwerkkabel aanleggen, ik heb nog een 10 meter cat6 kabel liggen.

Want via de wifi (de laptop) en video streamen althans vanaf de plek waar de 3d printer staat is de verbinding niet helemaal stabiel genoeg. Maar met de cat5 kabel van me hoofd pc aangesloten op het netwerk was 99.8% van alle traag heid helemaal op gelost.

Echter het verschil van ispy, irius en dat soort proggies met yawcam was al een dag en nacht verschil zelfs over de instabiele wifi verbinding, zorgde voor heel af en toe freezing van het beeld enkele tellen die met kabel verdwenen waren.

Cam is 1920x1080 aan resolutie om je vraag te beantwoorden.

Internet 730 mbit down, 55 tot 60 down.

Ik krijg meer dan dat de provider adventeert. De centrale ligt tegen mijn tuin aan (nee niet een locale wijk kastje dit gebouw is zo groot als menige basis school)

Om je vraag over internet te beantwoorden.

Specs van de pc's niet interesant genoeg waar waarschijnlijk bij het noemen van de specs gewezen zal worden door persoon zoals jou dat dat de oorzaak is maar niets is minder waar want ik heb nu met het zelfde materiaal het voor elkaar gekregen van wat ik wou.
 
Mooi dat het opgelost is.

Maar ik betwijfel of het puur aan de software ligt. Ik ken het programma niet maar ik heb het vermoeden dat ook teamviewer ea ook goed werken als je die netwerkkabel geregeld hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan