• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Webcam als extra aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Hallo, Graag zou ik een advies willen krijgen voor het volgende:
Wij doen met de familie veel met videobellen via whatsapp. De apparatuur die we daarvoor gebruiken is smartphone en/of tablets. Aangezien het je dan vaak lastig is om met een tablet te manipuleren om bepaalde items te laten zien, dacht ik een kleine camera aan te sluiten op de tablet om gemakelijker rond te draaien, enz.
Welke camera kan ik daarvoor gebruiken? Hoge kwaliteit is niet zo belangrijk.
Voorbeeld: Microsoft Lifecam HD-3000, of een goedkopere usb webcam(resolutie 3.0 M), zoals deze:
USB 30M Webcam met Microfoon

Deze 30 mega pixel webcam met microfoon is ideaal voor chatten en internet bellen vanaf je PC of Laptop. Ideaal voor Skype, MSN Messengers, Windows Live Messenger, of Facetime conversaties! De webcam kan gebruikt worden voor het maken van hoge kwaliteit video's en foto's. Geen moeilijke installatie procedure, de webcam heeft een plug-en-play installatie en kan dus meteen gebruikt worden! Bovendien beschikt deze 30 M webcam over een breedbeeld camera zodat je met meerdere personen tegelijkertijd in beeld kunt zijn.

Specificaties:

  • Bestand grootte: 160x120, 176x144, 320x240, 352x288, 640x480, 1280x960, 2048x1536
  • Bestand soorten: RGB24, YUY2, UYVY
  • Gevoeligheid: 2.0V/Lux. Sec
  • Focus gebied: 20mm ~ Extremely
  • Beeld: 50m~ infinity
  • Flash control: 50Hz or 60Hz
  • Max Dynamische Resolutie: 1600 X 1200 pixels
  • Ondersteunde besturing systemen: Windows 2000/XP/Vista/Win 7, Mac OS 10.4.6 or higher
  • Afbeelding bestand soort: BMP / JPG
  • Video bestandsoort: AVI
Kan deze samenwerken met tablet of smartphone ?
B.v.d. voor een deskundig advies, M.vr.gr.
 
De webcam geeft in de specs al aan dat het alleen voor Windows of Apple ios is.
Maar is via Windows geen optie?
Want dan kun je van jou smartphone ook een webcam maken.
 
Nee, dat is de bedoeling niet . Het gaat hier om verschillende familieleden met verschillemde systemen.
Mijn bedoeling is om op welk systeem dan ook een camera te koppelen die zijn ontvangen beeld doorgeeft aan tablet of smartphone. Zoals het camera-oog van de tablet ook doet.
Ik wil ze dus allemaal (3) dezelfde camera geven.
 
Aanvulling. De verbinding tussen camera en tablet wordt dan gemaakt met de usb-kabel, verlengd met een tussenkabeltje, usb naar micro B. USB 2.0 A Micro B OTG
 
Komt al aardig in de richting, maar kan het ook samenwerken met whatsapp (videobellen) ?
D.w.z. schakelt whatsapp over op de beeldontvangst van deze camera? Of eventueel m.b.v. een camera app. ?
 
Dat kan ik helaas geen antwoord op geven.
Misschien kun je dat bij Logitech vragen, die moeten dat zeker weten.

Ze hebben ook een community.
 
Zekerheid kan ik je niet geven maar waarschijnlijk wel. De camera van de tablet wordt doorgezet naar de webcam. Dus dan het bellen via Whatsapp ook zou ik zeggen, ze makken namelijk gebruik van dezelfde camera.
 
Contact gehad met Logitech. Zij melden ook dat hun webcam C270 met whatsapp kan samenwerken, maar weten me niet te vertellen hoe.
Het lijkt mij dat je eerst de ge-integreerde camera moet uitschakelen voordat whatsapp naar een andere aangesloten camera gaat zoeken. Maar hoe, met mijn tablet lukt het me niet om de camera uit te schakelen.
Wie weet hier de oplossing voor? Wie weet hoe ik Whatsapp kan benaderen ?
 
@xypelair - hebben alle WhatsApp deelnemers ook een PC met webcam.

Indien ja - laat iedereen dan Opera installeren.
Opera heeft standaard WhatsApp aan boord en dan kan je dus videobellen op een veel comfortabeler wijze.

Alternatief: Cisco WebEX - de gratis versie biedt tot 100 deelnemers video conferences.

 
Zoals ik hierboven heb aangegeven is dat alle familieleden met hun smartphone en/of tablet een losse camera willen koppelen aan hun apparatuur. De bedoeling is niet om een videoconference te houden, maar voor ieder afzonderlijk bv. de omgeving van hun woning te laten zien. Met telefoon aan het oor en de losse camera in de andere hand om zo gemakkelijker te kunnen manoeuvreren. Ze wonen iñ het buitenland met bijzondere items in omgeving.
Ik heb al een webcam besteld om zelf te experimenteren. Kom er later op terug.
 
Laatst bewerkt:
Je moet software van Logitech installeren, mogelijk dat je dan zo met Whatsapp verbinding kunt maken.
Hier op pagina 48 heb je de handleiding van die camera.
 
Wat gebeurt er als je gewoon de in bericht #5, door @Aarie25 geplaatste, video volgt? Volgens mij ben je er dan namelijk.
 
Op mijn tablet opent Whatsapp bij videobellen de vaste camera.
 
ik wil hier effe er op drukken dat indien op dit tablet of smartphone geen otg functie aanwezig is er nooit een externe camera kan gebruikt worden !
 
Hoe kan ik zien of mijn tablet een OTG functie heeft ?
 
Door te zoeken op het merk en type tablet.
 
inderdaad dien jij zoals Rubensky al aan geeft je specificaties op te vragen betreffende je toestel en mogelijk dienen de anderen dit ook na te gaan .
*je schrijf dat je een tablet en een smarphone heb maar nergens vermeld jij het merk en type ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan