• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Webcam als extra aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tablet van Acer Iconia type B1_250. Android versie 5.1
 
da moet al een oud tabletje zijn want deze specificaties worden nergens gevonden ...
 
Sorry, moet zijn type B1-850. Android 5.1
 
indien jij over de Acer Iconia type B1 -850 Android 5.1 (Lollipop ) bezit dan is deze NIET voorzien van de OTG functie ..dus kun je géén externe camera gebruiken !
 
Dit is een duidelijk antwoord. Bedankt, ik ga sparen voor een betere tablet.Of zou ik een micro USB otg adapter kunnen toepassen? Zijn voor 6 euro tekoop bij o.a. granado eñ anderen.

Groetjes,
 
Laatst bewerkt:
indien jij over de Acer Iconia type B1 -850 Android 5.1 (Lollipop ) bezit dan is deze NIET voorzien van de OTG functie. . .
Zie ik iets over het hoofd, want helaas moet ik je corrigeren over On-The Go voor dit tablet:

Kabeltje er voor is ook overal te krijgen. Wel de z.g. OTG kabel gebruiken dus !
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Zodra mijn camera binnen is, weet ik zeker of het bij mij lukt..
 
Emi, niks over te vinden daar. Slechte review dus, simpel.
Maar je moet afwachten of OTG goed werkt, en je moet het liefst een bekend merk OTG kabel kopen, want er is wel eens twijfel in die wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emi
dan had ik toch juist betreffende de site .. dacht dat ik me vergist had..
 
Camera binnen, maar wacht nog op het OTG kabeltje. Alvast maar de webeecam app ge-installeerd.
Helpt het niet, het schaadt ook niet.
 
Mooi, laat even weten of het lukt.
 
Nu eindelijk de usb camera d.m.v. USB 2.0 A Micro B OTG kabeltje verbonden met de tablet.
De tablet gecontroleerd d.m.v. de app "usb otg checker " en hier bleek de tablet geschikt te zijn voor otg. Na opstarten van tablet en camera brandde het controlelampje van de camera.
Nu is de vraag: hoe krijg ik beeld van de camera op de tablet. Bij het openen van whatsapp krijg ik geen andere mogelijkheid dan beeld via de tabletcamera. Ik zie binnen whatsapp geen mogelijkheid om te schakelen naar een externe camera.
Wie weet hier meer van ? Tablettype is Acer Iconia B1-850 met android 5.1.
 
Wordt de tabletcamera niet automatisch vervangen door de externe camera?
 
Volgens de tekst in #28:

als je in een (groeps)gesprek bezig bent staat in het tekstvenster een paperclip (Ik kan er niet uit opmaken of dat rechts- of linksboven is).
Druk daar op, en dan zie je een camera icoontje.
Druk daar langer op, en je krijgt de keus om een foto of video te maken.
Kies één van de twee, en je krijgt de keus welke app of camera daarvoor te gebruiken.

Ik kan het zelf niet proberen.
 
Bij mij is nergens een paperclip te zien. Wel onderin een klein icoontje om de camera uit te schakelen.
 
Paperclip komt wel tevoorschijn als ik omschakel naar normale whatsapp berichten. Daarop klikkend geeft de keus foto of video. Kies ik 1 van de 2 dan zie ik alleen maar de mogelijkheid voor de vaste camera.
 
Dan heb ik slecht nieuws:
lang gezocht naar een oplossing. Het is zeker wel mogelijk om een camera via OTG aan te sluiten, maar deze is in Android niet in te stellen als default, zoals dat in Windows wel kan.
Er zijn wel flink wat apps voor Android om een webcam aan te sluiten, te vinden onder teksten als: "How to connect a USB webcam to Android,.", maar die gaan allemaal over de webcam gebruiken om video's te maken, en niet in de zin om de webcam als webcam toe te passen, dus in andere, web-gerelateerde apps, zoals Skype en Whatsapp.
Het zou dus echt vanuit Whatsapp zelf moeten kunnen, of het kan helemaal niet.

Deze gebrekkige (maar eerlijke) zin kwam ik bij één zo'n app daarover tegen:
This is userspace driver so it used for the app only. Android does not allow to install kernel driver so it unable to use for third-party apps.

Dit is dus zo te zien het gevolg van het beveiligingsmodel van Android.

Stuck.
 
Als ik het nu goed begrijp kan ik de webcam wel aansluiten op een android tablet, maar alleen om video,s op te nemen. Maar welke app moet ik hiervoor dan gebruiken?
Ik heb er al diverse (webeecam, mscopes,enz.) geprobeerd, maar geen succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan