• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Webcam laptop Asus werkt niet meer met W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje19

Junior lid
Lid geworden
4 mei 2019
Berichten
66
Waarderingsscore
3
Dag iedereen,

we willen Skypen met ons grootouders die in lockdown zitten in een woonzorgcentrum door de corona maar onze ingebouwde webcam werkt blijkbaar niet meer.
Type laptop: Asus A52JC
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64 bit

In het begin stond het beeld omgekeerd maar nu krijgen we de foutmelding van een zwart beeld:
0xa00f4244 nocamerasareattached

Ik heb de drivers zitten bijwerken, stuurprogramma bijgewerkt, terug gezet naar de vorige versie,...
Niets helpt. Ook online heb ik niets kunnen terugvinden wat mij kan helpen.

Hebben jullie een oplossing?
Alvast bedankt!

Groetjes
 
Hallo,

Als gaat naar start-instellingen-privacy staat daar de schuif aan dat apps de camera mogen gebruiken?

Welke anti virus gebruik jij?
Want die kan het ook tegen houden.
 
Hallo,

Als gaat naar start-instellingen-privacy staat daar de schuif aan dat apps de camera mogen gebruiken?

Welke anti virus gebruik jij?
Want die kan het ook tegen houden.

Hey Aarie, staat allemaal op "aan".
Windows Defender.
 
🙄
Ook al eens geprobeerd de Camera app te verwijderen,en opnieuw te installeren?
 
Bij mij staat e.e.a. in Skype ook op zijn kop. Geen groot probleem want ik gebruik Skype maar zelden op mijn laptop.
Ik kwam echter dit tegen maar ik weet niet of dit iets voor jou oplost:
"What causes this upside down camera behavior?
After investigating the issue and looking at various user reports, it’s clear that this issue is related to an incompatibility issue. Even though ASUS and Microsoft have been working closely to eliminate driver inconsistencies on Windows 10, there are some laptop models (particularly older models) that are still encountering this problem.
As of now, the only drivers that are still encountering this issue are ASUS laptops that still use the old Chicony drivers for the built-in camera."
 
Zojuist mijn probleem opgelost door de juiste driver bij ASUS op te halen en te installeren:
Voor mij (X52J) is dat de: "Camera_Azurewave_VS011_WIN7_64_z5854000205.zip"
Gevonden via de normale weg op de supportsite van ASUS.
 
Wat is de pid code?
Ze gebruikte 3 verschillende uitvoeringen van de Azurewafe Camera.

PCI\VEN_8086&DEV_0046&SUBSYS_1C221043&REV_18 DRIVER

De pcidatabase werkt niet meer :(

Als ik op de website van Asus de gepaste driver wil installeren en ik kies bij besturingssysteem "Others", kan ik geen driver terugvinden. Wel voor W7. Maar ik heb W10.
 
Er zijn geen W10 drivers, die voor W7 gebruiken in de compatibiliteitsmodus.
En die PCI id , PCI\VEN_8086&DEV_0046&SUBSYS_1C221043&REV_18 , gaat over een Intel graka onderdeel.
 
Er zijn geen W10 drivers, die voor W7 gebruiken in de compatibiliteitsmodus.
En die PCI id , PCI\VEN_8086&DEV_0046&SUBSYS_1C221043&REV_18 , gaat over een Intel graka onderdeel.

USB\VID_13D3&PID_5130&REV_1211&MI_00 moet het inderdaad zijn

Hoe gebruik ik die in de compatibiliteitsmodus?
 
Ik heb hem gewoon via apparaatbeheer opgezocht en geïnstalleerd. Verder waren er bij mij geen acties nodig. Dus ook compatibiliteitsmodus niet hoeven in te stellen.
Ik heb het dan alleen over het omgekeerde beeld. Zwart scherm had ik geen last van.
 
Ja, ik zit nu met dat zwart beeld de hele tijd.
 
Webcam.jpg

Ook dit werkt niet :( Ik zal maar een webcam bestellen zeker?
 
Hoewel niet onmogelijk dat je webcam het heeft begeven zou ik toch eerder aan de software denken. Als je haast heb kun je natuurlijk een andere webcam aanschaffen.
Zelf los ik dit soort problemen altijd op door één van mijn oudere images terug te zetten. Die moet je dan natuurlijk wel hebben. Daar heb je nu niets aan.
Ik weet niet wat Lange Pier er van vindt en hoewel het wel een erg long shot is zou je even deze commando's kunnen gebruiken:
SFC /Scannow
Dism.exe /Online /Cleanup-image /CheckHealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Hier moet hij in elk geval wel goed doorheen komen.
Zelf zou ik ook eens kijken met het tooltje "Betrouwbaarheidsgeschiedenis". Mss dat je daar conclusies uit kunt trekken. Dit tooltje wordt weinig genoemd maar geeft best veel info (mits je die kun interpreteren.)
Deze term ingeven in bij bv. "Instellingen", dan opent hij direct.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan