• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Webcam laptop Asus werkt niet meer met W10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kende de betrouwbaarheidsgeschiedenis niet, maar geeft wel weer waar ik gisteren last van had en waardoor Windows eerst niet goed wou starten.
 
Dat is het voordeel. Je ziet dan beter in welke hoek je het moet zoeken.
 
Commando's zijn inderdaad vlot verlopen. In bijlage kunnen jullie het betrouwbaarheidsrapportje terugvinden.
 

Bijlagen

  • Betrouwbaarheidsrapport.txt
    21,6 KB · Weergaven: 4
  • Foutmelding.txt
    1,1 KB · Weergaven: 3
Die betrouwbaarheidsrapportjes ken ik niet eens. Dan ben je al weer verder dan ik;)
Heb je ook een screenshot van het eerste scherm en eventueel van de "Technische details":
1585349382112.png
 
Nog iets: Je hebt het over driver:USB\VID_13D3&PID_5130&REV_1211&MI_00
Ik heb echter Camera_Azurewave_VS011_WIN7_64_z5854000205.zip gedownload als juiste driver. Als dat niet dezefde zijn dan zou ik toch maar eens proberen onderstaande te installeren.
 
Wat ik niet gezien had was dat als je het scherm doorscrollt er een hele rits verschillende camera drivers beschikbaar is. Mss heb ik geluk gehad dat ik een werkende geselecteerd had (of ze werken allemaal?). Mss moet je er dus meerdere proberen om een werkende te vinden. Ik zou dan de Chicony even links laten liggen omdat er in bericht #8 gezegd wordt dat die problemen kunnen geven.
Maar keuze (4 Azurewave) genoeg zou ik zeggen;)
 
Wat ik niet gezien had was dat als je het scherm doorscrollt er een hele rits verschillende camera drivers beschikbaar is. Mss heb ik geluk gehad dat ik een werkende geselecteerd had (of ze werken allemaal?). Mss moet je er dus meerdere proberen om een werkende te vinden. Ik zou dan de Chicony even links laten liggen omdat er in bericht #8 gezegd wordt dat die problemen kunnen geven.
Maar keuze (4 Azurewave) genoeg zou ik zeggen;)

Moet ik dan ook die compatibiliteitsmodus aanpassen of eerst zo proberen?
Dat zijn er inderdaad een hele hoop, ik weet nog wat doen :D
 
Ik heb geen compatibiliteitsmodus ingeschakeld dus die zou ik eerst uit laten staan.
Ook wel kans dat de eerste de beste keuze die je maakt ook werkt. Ik heb niet in het vak naar alternatieven gekeken (zag aanvankelijk ook niet dat dat ook links waren) maar direct de downloadbutton gebruikt.
 
Lange Pier gaf al de link naar de Asus drivers op de Asus site. Daar staat maar één model voor Windows 7 64 bit (als het 64 bit moet zijn).

Wat ik zou doen:
* Mapje op je bureaublad maken, en die driver (RAR archief) er in zetten, en uitpakken (via rechtsklik het RAR archief uitpakken).
* In Apparaatbeheer onder het menu 'Beeld' aanzetten: 'Verborgen apparaten weergeven'.
* Elke camera dan weergegeven (vet of grijs) in Apparaatbeheer rechtsklikken en 'Apparaat verwijderen' kiezen.
* Ga nu naar het mapje waar de driver uitgepakt is.
* Rechtsklik op snp2uvc.inf en kies 'Installeren', en wacht even.
* Herstart de computer.
 
Type laptop: Asus A52JC
Besturingssysteem: Windows 10 Pro 64 bit
Maar welke Azurewave erin zit zie ik niet, en die pid code schijnt niet te werken?
Gewoon proberen te installeren, wil dat niet met de W7 driver dan die in compatibiliteitsmodus proberen, ding heeft het gedaan in W10...
 
VID_13D3&PID_5130 is voldoende. En die staat bij die W7 driver vermeld als je 'Show more description' uitvouwt.

Doetie het daarna nog niet, update dan de driver, maar zorg dat je zelf mag zoeken in een lijst op je PC. Wijs vervolgens diezelfde map aan.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de aanvulling Erik. Dat verklaart waarom ik zelf bij de juiste driver terecht kwam want ik herinner me nu dat het zo gegaan is. De site die ik gaf is blijkbaar geen originele Asus site.
Ik zie echter nergens staan dat TS specifiek die driver al geprobeerd heeft.
 
1585412340266.png
snp2uvc.inf staat hier nergens tussen
 
VID_13D3&PID_5130 is voldoende. En die staat bij die W7 driver vermeld als je 'Show more description' uitvouwt.

Doetie het daarna nog niet, update dan de driver, maar zorg dat je zelf mag zoeken in een lijst op je PC. Wijs vervolgens diezelfde map aan.
Heb ik gedaan, hij zegt dat alle stuurprogramma's bijgewerkt zijn. Ik begin sterk te twijfelen of mijn webcam niet gewoon kapot is.
 
"hij zegt dat alle stuurprogramma's bijgewerkt zijn. " Dat zei hij bij mij ook. Daarom heb ik de driver volgens mij eerst verwijderd en zonder rebooten naar nieuwe hardware laten zoeken. Vervolgens kreeg ik een scherm waarin ik kon aangeven waar hij de driver moest zoeken. Wel had ik eerst gezorgd dat hij uitgepakt was.
 
snp2uvc.inf staat hier nergens tussen
Jawel:
Webcam_Driver.jpg
Jij hebt waarschijnlijk in 'Beeld - Opties - Map en zoekopties wijzigen - Weergave' een vinkje staan bij 'Beveiligde besturingssysteem bestanden verbergen'.

Het is het enige bestand (van alle snp2uvc ) wat, als je er op rechtsklikt, bijna bovenaan 'Installeren' heeft staan. Daar moet je ook voor kiezen.
Je kan hem ook aan de 51KB herkennen.

En:
Doetie het daarna nog niet, update dan de driver, maar zorg dat je zelf mag zoeken in een lijst op je PC. Wijs vervolgens diezelfde map aan.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, hij zegt dat alle stuurprogramma's bijgewerkt zijn. Ik begin sterk te twijfelen of mijn webcam niet gewoon kapot is.
Komt vaker voor dat het zo lijkt, kan ook dat de aansluitpootjes zijn gecorrodeerd, paar keer al verholpen voor mensen, zou wel toevallig zijn na de update maar toch.

Als de camera in apparaatbeheer staat met een code 10 dan werkt hij wel maar is de driver niet de juiste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan