• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WebMSX

Ken jij de oude msx computer?


  • Totaal aantal stemmers
    11

gouwepeer

8e wereldwonder
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
1.163
Waarderingsscore
160
Met WebMSX (afgekort: WMSX) is het mogelijk om online een msx-emulator te draaien. Hierop kan je lokaal opgeslagen msx-spellen via de webbrowser spelen.
Recentelijk heb ik hiermee mijn nieuwste project wmsx.nl opgestart, en vanavond het bijbehorende forum geïnstalleerd.
 
Telt het als ik hem pas sinds deze week ken? :p
 
Leuk, Ik heb vroeger nog even een msx2 (sony hb-f700) computer gehad compleet met tape, om spelletjes in te laden via cassettebandjes en met msx cartridges en floppys. Nostalgie. Computer is uiteindelijk bijna letterlijk ontploft:(
 
Net mijn favoriete msx spel Kings Vally 2 weer eens gespeeld. Door middel van een password kan je naar een bepaald level gaan. met password FESTIVAL ben je onkwetsbaar.
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-09-20 at 22-43-24 Kings Valley 2.png
    Screenshot 2022-09-20 at 22-43-24 Kings Valley 2.png
    216,3 KB · Weergaven: 3
Ohh, het is dat ik niet echt van experimenteren houdt, maar als ik terugdenk aan mijn Philips MSX2 uit 1983 / '84, dan bekruipt mij toch wel weer een ernstig gevoel van nostalgie, zeker met een simpel spelletje als Riverr.]
Ook de interne FDD bezorgt mij weer de nodige 'kriebels'. Goh, wat waren we blij met de 1. MB floppy's..................
 
Ik had de eerste MSX variant, dus zonder floppy's. Wel een aantal cardridges met spellen en een hoop cassettebandjes. Later heb ik een selectie van die bandjes over gezet op minidisk, wat mij heel veel heen en terug spoelen heeft gescheeld.
 
@gouwepeer: Leuk, het opstarten van zo'n site. Mijn eerste computer was ook een MSX. Ik heb ergens nog een hele rits progjes ergens vandaan gehaald. Ik zou echter op oude drives moeten zoeken of ik ze nog heb. Ben zelf echter geen spelletjesliefhebber, maar een kennis wil volgens mij wel, uit nostalgie, bepaalde spellen spelen.
Hoe start je die emulator eigenlijk, want dat zie ik zo snel niet.
 
Hoe start je die emulator eigenlijk, want dat zie ik zo snel niet.
De emulator staat op deze pagina.
hierin heb de de mogelijkheid om eigen scripts in te typen. Daarnaast kan je een virtuele tape of disk aanmaken (links onderin in de emulator), het geplaatste script daarin saven en het bestand opslaan op jouw eigen computer. Hierdoor kan je het later weer eenvoudig inladen.
 
Klinkt ingewikkeld voor mijn kennis (en voor mij want ik ben er al tig jaar uit)
Het enige dat mijn kennis (en ik mss ook wel: "Doom") willen is een progje uit eigen bestand spelen.
Ik ben nu aan het zoeken wat ik nog heb want mss heb ik vorige maand rigoureus opgeruimd.
Komende tijd ga ik het toch eens proberen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan