• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Website geeft niet oorspronkelijke lettertype

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter151994

Nieuw lid
Lid geworden
19 mei 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje: Als ik naar de website van bijv. de NOS ga ziet de website er opeens zo uit als op de afbeelding hieronder (afbeelding 2). Dit is niet het lettertype wat bij deze website hoort. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het lettertype weer normaal word? Als ik namelijk naar bijv. de website van de Volkskrant ga is het lettertype gewoon normaal (afbeelding 1).

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
 

Bijlagen

  • Knipsel1.PNG
    Knipsel1.PNG
    71,4 KB · Weergaven: 10
  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    766,3 KB · Weergaven: 10
Hallo,

Kijk de instellingen eens na (ik neem aan dat je Chrome gebruikt).
Klik rechtsboven op de 3 stippen > klik Instellingen > klik Vormgeving > klik Lettertype aanpassen > zie voorbeeld hoe het ingesteld staat.

6286196ba6e22-Naamloos.png
 
Ik snap de bedoeling van de vraag niet !
Als je rechtsklikt op de pagina van de volkskrant en rechsklikt op de pagina van NOS en kiest voor "Paginabron bekijken" dan zal u merken dat beiden een verschillend lettertype en tekenset (charset) gebruiken .
NOS zie ik wel dat die aangepast is aan moderne webbrowsers en De Volkskrant niet .

 
@abbs: Dit zijn ook de instellingen die ik heb staan. Het lettertype is echter nog steeds anders dan het zou moeten zijn als jij bijv. de site van de NOS opent.
@Fietser: Wat het probleem is, is dat het lettertype van de website van oa de NOS er niet uitziet zoals het zou moeten zijn. Er is dus ergens iets met de instellingen aan de hand maar ik weet niet wat.
 
@Fietser: Wat het probleem is, is dat het lettertype van de website van oa de NOS er niet uitziet zoals het zou moeten zijn. Er is dus ergens iets met de instellingen aan de hand maar ik weet niet wat.
En wat als de webmaster het lettertype verandert heeft ?
 
Dat is niet het geval want als ik mijn mijn telefoon kijk ziet de website er qua lettertype gewoon normaal uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan